Mai mulți membri ai Consiliului Consultativ pentru Protecția Consumatorului au ridicat vineri, într-o întâlnire cu prefectul județului, mai multe probleme privind modul de facturarea a energiei electrice și a gazului de către EON, calitatea gazelor naturale, dar și relația dintre clienți și furnizorul de servicii. O nemulțumire vizavi de serviciile EON a avut chiar prefectul Dan Nechifor. Acesta a criticat facturile estimative pe care le primesc consumatorii.
„O dată la două luni avem o factură estimativă. De ce nu plătim ceea ce consumăm. Asta e plată în avans”, a spus Nechifor.
Un reprezentant al EON i-a răspuns că această măsură este reglementată de Autoritatea Naţională de Reglementare a Energiei Electrice, iar prefectul a avut și o replică: ”Voi chema și ANRE la următoarea întâlnire, pentru că, din punctul meu de vedere, cred că ANRE nu deservește populația”, a adăugat prefectul.
O altă problemă ridicată în cadrul întâlnirii a fost calitatea gazelor naturale, mai ales pe perioada iernii. Și aici, reprezentantul Guvernului în teritoriu a avut o replică.
”La iarnă, când calitatea gazului va scădea, vom plăti același preț. EON ar trebui să-și schimbe politica privind clienții. Lumea nu este foarte conștientă de această liberalizare a pieții. Au apărut și alți furnizori. Dacă nu vă schimbaţi politica, s-ar putea să vă pierdeţi mulţi clienţi ”, a mai spus prefectul Dan Nechifor.
Reprezentanții EON au spus că așteaptă soluții acolo unde instituția nu răspunde așteptărilor clienților.