Pentru că timpii de aşteptare la Trezorerie sunt mari, prefectul Dan Ncehifor face un apel către botoşănenii care au nevoie în aceste zile de diverse documente eliberate de serviciile publice comunitare din subordinea Prefecturii, recomandându-le, de aceea, să folosească modalităţile alternative de plată.
Plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face şi prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar la casieriile celor două servicii.
On-line, în sistem internet banking dar şi de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, plăţile se pot face prin virament către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise la Trezorerie de către Instituţia Prefectului astfel:
(Pentru plata taxelor aferente gestionării permiselor de conducere şi înmatriculării vehiculelor:
RO51TREZ116502601X008619.Pentru plata taxelor aferente eliberării paşapoartelor: RO68TREZ116502602X008620)
„Este o perioadă în care adresabilitatea către aceste servicii creşte foarte mult. Aceste modalităţi de plată vin în întâmpinarea cetăţenilor, tocmai pentru a se evita statul la coadă. Şi cum cei mai mulţi dintre noi avem câte un cont bancar, în care primim pensia, salariul, alocaţia, etc, recomand plăţile prin intermediul oricărei bănci comerciale.”, a explicat prefectul Dan Nechifor.
Conform noilor prevederi menite să simplifice procedurile, în situaţia paşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent. Cuantumul taxelor sunt publicate pe site-ul Instituţiei Prefectului la secţiunile „Paşapoarte” şi „Permise auto, înmatriculări”
Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi a paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poştal este necesară prezentarea ca document doveditor al plăţii factura aferentă emisă de oficiul poştal.
Actele necesare şi termenele de eliberare a documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.
Cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.
Pe documentele de plată cetăţenii trebuie să completeze: CNP, numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisul de conducere, certificatul de înamtriculare sau a altor documente, după caz, suma totală de plată şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Sursa> comunicat Cancelaria prefectului