Vineri seară, la Dorohoi, s-a încheiat prima seară a Festivalului Național de Muzică Mărțișor Dorohoian, ajuns în acest an la cea de-a 33-a ediție. Anul acesta, nu s-a mai procedat ca în anii trecuți, când exista o preselecție înainte de concurs, organizatorii preferând ca preselecția să se desfășoare pe baza CD-urilor trimise de concurenți, iar prima zi a festivalului să fie o etapă eliminatorie a celor admiși.
La prima categorie de vârstă au participat 28 de concurenți din Botoșani, Roman, Iași, Constanța, Brașov, Bacău, Republica Moldova sau Ucraina. De remarcat prezența Oanei Tăbultoc, singura din concurs, care a apelat la un instrument pentru a-și cânta piesa. Ea a cântat câteva acorduri din piesa din concurs la un saxofon, după care și-a continuat evoluția doar vocal. Copila, acum în clasa a VIII-a, a interpretat piesa „Copacul” compusă de Jolt Kerestely și lansată de Aurelian Andreescu.
La categoria de vârstă superioară, 16-30 ani, au intrat în concurs 19 concurenți iar printre cei prezenți s-au aflat și tineri soliști cu trofee la festivalurile din țară precum Johnny Bădulescu, Miruna Diaconescu, Adriana Gavrilă sau Andreea Dumitriu, toți aceștia din Argeș, Bârlad, Călărași și București.
Concurenții au fost evaluați de un juriu condus de compozitorul Andrei Tudor din care au mai făcut parte cântăreața Silvia Dumitrescu, cel care a inițiat festivalul, compozitorul Mișu Blănaru, profesoara de canto Oana Pușcașu, referentul pe muzică al Centrului de Creație, Mirel Azamfirei și compozitorul Ciprian Chițu.
Un punct slab al ediției din acest an îl constitue cu siguranță potrivit și reacțiilor celor din juriu, dar și a publicului prezent, prezentarea evenimentului asigurată de Elena Pricopie de la Centrul de Creație. Președintele juriului, Andrei Tudor, s-a ridicat de pe scaun după ce au fost audiate primele 4 piese cerându-i acesteia să prezinte și piesele concurenților. De altfel, prezentarea a fost una seacă, fără texte potrivite unui festival de muzică aflat la peste trei decenii de activitate. Ea s-a limitat la a anunța numele concurentului pe parcursul întregii seri și abia după intervenția juratului amintit a început să mai dezvolte intervențiile dintre concurenți.
Nici sala teatrului nu a mai fost la fel de plină ca în anii trecuți. Surprinzător, în partea de sus a sălii, unde până la ediția de anul acesta era juriul, accesul publicului nu s-a mai permis, locurile din partea de jos a sălii fiind suficiente de altfel. Juriul a fost așezat la rândul lui în partea de de jos sălii.
Prima seară a festivalului s-a încheiat cu recitalul susținut de Miruna Buză, unul sublim și plin de emoție. Miruna a câștigat, anul trecut, trofeul festivalului și, așa cum este tradiția festivalului, ea a cântat în recital. Tânăra cunoscută și datorită prezenței ei la xFactor s-a folosit, în debutul recitalului ei, de o proiecție cu un scurt film de prezentare privind evoluția sa la concursul de la Antena1.
Miruna a cântat la pian prima piesă iar apoi și-a continuat recitalul în picioare cu piesa care i-a adus trofeul aici, respectiv „Lie, lie ciocârlie”. Tânără, acum în clasa a XII-a, a dorit prin recitalul ei să facă o călătorie muzicală prin câteva țări, interpretând atât piese românești, cât în franceză, italiană sau spaniolă.
A avut și un invitat cu care a cântat celebrul referen „Quando Quando”. Este vorba despre Costi Bălan cu care Miruna cântă pe scenă de când era mică după cum a recunoscut pe scenă.
Recitalul tinerei care se pregătește muzical cu Oana Pușcașu s-a încheiat în aplauzele publicului pe ritmurile celebrei „Cântă cucul în Bucovina”. Dacă această piesă a dedicat-o tatălui ei, ea afirmând că este preferata lui, mamei i-a dedicat piesa „Măicuța mea” din repertoriul lui Dan Spătaru. Ambii părinți au fost în sală, alături de Miruna.