Societatea de termoficare a municipiului Botoșani face noi executări silite pentru recuperarea debitelor de la clienții rău platnici. Doar marți și miercuri, șase familii s-au trezit la ușă cu executorul judecătoresc, însoțit de jandarmi, astfel de acțiuni fiind programate aproape săptămânal.
Executorii acționează, potrivit hotărârilor judecătorești, pe două căi – una fiind instituirea popririlor pe venituri sau executarea bunurilor, cealaltă fiind debranșarea apartamentelor de la rețeaua de termoficare, în vederea stopării acumulării de noi debite. În anumite cazuri este vorba de datornici care nu au plătit încălzirea niciodată, debitele lor depășind chiar și 10.000 lei. Unii dintre aceștia sunt atât de neglijenți, încât, deși îndeplinesc condițiile cerute de lege, nu au formulat nici măcar cereri pentru acordarea ajutoarelor de încălzire date de stat.
Compartimentele specializate ale societății Modern Calor SA continuă să întocmească dosare de trimitere în judecată și să treacă la executarea silită în cazul dosarelor în care instanța deja s-a pronunțat. De la începutul acestui an peste 500 de dosare au fost transmise la executori judecătorești, pentru recuperarea debitelor.
“Este regretabil că se ajunge la astfel de măsuri neplăcute, însă nu mai putem tolera comportamentul celor care s-au obișnuit să beneficieze de servicii pe care nu le plătesc. Am devenit foarte fermi în ceea ce privește recuperarea debitelor și vom uza de toate căile legale în acest sens. Facem toate demersurile pentru a încasa contravaloarea serviciilor prestate și a nu pune în pericol însăși funcționarea societății. Clienții bun platnici nu trebuie să sufere din cauza celor care și-au închipuit că merge și așa, adică să nu plătească”, a declarat directorul general al societății Modern Calor SA, Florin Sandu.
Datornicii care ajung în faza de executare silită sunt obligați să achite, pe lângă debit și penalități de întârziere, inclusiv cheltuieli de judecată și de executare silită.
Sursa: Comunicat de presă Modern Calor