Furturile de apă nu au putut fi stopate în totalitate de operatorul de apă, în ciuda mai multor măsuri luate în acest sens. Gabriel Cârlan, managerul societății Nova Apaserv, a declarat că lunar sunt depistate în jur de 20-30 de furturi la apă, atât la consumatorii de la blocuri, cât și la cei de la case. Angajații Nova Apaserv au depistat recent în jur de 20 de locuințe unde apa folosită de abonați la mașina de spălat nu era înregistrată de contor.
”Am găsit sigilii rupte, sigiliu de montaj sau sigiliul metrologic rupte. Am găsit în cel puțin 20 de apartamente unde mașina de spălat era înțepată înainte de contor. Situația este dificilă. Sunt care au cumpărat apartamente sau stau în chirie și au spus că nu știau de acest lucru. Am luat de bună credință aceste declarații”, a spus Cârlan.
Botoșănenii care au fost prinși pe picior greșit plătesc o taxă de consum fraudulos în valoare de 1280 lei plus că sunt puși să plătească la paușal apa consumată din urmă cu doi ani.
”Noi nu avem interes să debranșăm pe nimeni. Dacă omul vine să plătească amenda plus paușalul, noi nu îi tăiem apa”, a adăugat Cârlan.