Morții care vor fi înhumați în cele două cimitire din municipiul Botoșani vor fi trecuți într-un registru de evidență. Acesta este obligatoriu odată cu apariția noii legi a cimitirelor. Simion Drelciuc, directorul Urban Serv, a declarat că a fost realizat deja un program în acest sens iar în maxim un an vor fi introduse din urmă toate datele referitoare la morții din cimitirele Pacea și Eternitatea.
”Am selectat firma și suntem în faza în care urmează să stabilim detaliile necesare astfel încât să încheiem contractul de achiziții. Baza de date va conține toate datele referitoare la persoana decedată, urmașii cu adrese. Acum trebuie să umblăm în toate registrele”, a afirmat Drelciuc.
Potrivit legii cimitirelor, administratorul asigura intocmirea si pastrarea unui registru de evidenta in care se inscriu in mod obligatoriu urmatoarele date: numarul curent, ziua, luna, anul inhumarii sau al asezarii in nisa a urnei cu cenusa, datele de identificare a defunctului, adresa de la ultimul domiciliu, data decesului, numarul parcelei, al randului si al locului de inhumare, numele si adresa persoanei care a comandat inhumarea si observatii cu privire la tipul si lucrarile locului de inhumare.
In cazul inhumarii unei persoane decedate neidentificate, in registrul de evidenta se mentioneaza denumirea autoritatii care a dispus inhumarea si numarul dosarului cazului.
Persoana care a solicitat inhumarea si concesionarul locului de inhumare au acces la registrul de evidenta.
Administratorul este obligat ca, in timpul orelor de program, sa ofere informatii persoanelor care se intereseaza despre locul de inhumare a persoanei decedate.