Proiectul de buget al societății Nova Apaserv a fost criticat, marți, în ședința de Consiliu Județean de mai mulți consilieri județeni. Dorin Ciuștea a fost cel mai vehement și a acuzat operatorul de apă că a prevăzut o creștere spectaculoasă, în 2015, pentru salariile directorilor și membrii unor comisii. Consilierul județean a spus că nu este normal ca bugetul pe salariile conducerii să crească cu 177%.
”Sunt câteva prevederi în buget privind creșterea unor indicatori, cel mai important este legal de creșterea salariilor conducerii societății, a directorilor, a comisiilor, a comitetelor și a altor organisme de control care funcționează la societatea Nova Apaserv, iar prevederea bugetară este de nici mai mult nici mai puțin de 177 %. Dacă am avut peste 4 miliarde lei vechi planificați în 2014, poate și realizați, pentru activitatea de conducere, în 2015, își propun să cheltuiască vreo 8 miliarde lei. Este o creștere extraordinar de mare în comparație cu creșterea volumului de producție, cu creșterile salariale prognozate pentru personalul care face producție și în comparație cu creșterea productivității muncii”, a spus Ciuștea.
Acesta s-a declarat nemulțumit și de faptul că operatorul de apă și-a prevăzut în buget și achiziția a șapte autoturisme și a șase laptopuri în valoare de 39.000 de lei plus TVA.
”M-aș fi așteptat la măcar un mijloc de transport care să folosească producției și mi se pare extravagantă suma de 64 milioane pentru achiziționarea unui laptop”, a mai spus Ciuștea.
Achiziția celor șase autoturisme se ridică la 270.000 de lei, la care se adaugă încă unul cu o valoare de 65.500 de lei.
Și consilierul județean Gheorghe Vâzdoagă a făcut câteva observații cu privire la buget.
”Toată construcția bugetară este fundamentată pe o strategie de tarifare pe care noi nu am aprobat-o. Datele nu sunt reale. S-a discutat strategia de tarifare prin februarie și trebuia să se reia, dar nu s-a mai întâmplat. Pe ce bază construim noi acest buget?”, a spus Vâzdoagă.
Managerul Nova Apaserv, Gabriel Cârlan, spune că maşinile sunt necesare managerilor de proiect care fac vizite pe şantierele deschise prin proiectele cu finanțare europeană. El a spus că oamenii folosesc mașinile personale, lucru care nu este corect.