Compania Orange, acuzată de inşelăciune

Compania Orange a ajuns in atenţia inspectorilor de la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) după ce mai mulţi botoşăneni s-au arătat nemulţumiţi de serviciile primite. Unul dintre aceştia este Gheorghe Ursachi de 46 de ani, nemulţumit de o opţiune care privea oferirea a 10 minute internaţionale. Bărbatul a precizat că a activat opţiunea pentru a suna o rudă in Italia. După ce a efectuat, insă, convorbirea a observat că de fapt minutele primite nu au fost utilizate, apelul fiind achitat din creditul suplimentar pe care il avea pe cartela pre pay. Nedumerit, acesta a sunat la companie şi a intrebat care este utilitatea minutelor internaţionale. Răspunsul celor de la Orange ar fi fost că de fapt minutele internaţionale pot fi folosite doar in reţeaua de telefonie fixă. "Cind am activat opţiunea nu era menţionat că minutele sunt doar pentru reţelele de telefonie fixă. Mi s-a spus că de fapt trebuia să apelez la un alt serviciu ca să aflu că minutele sunt pentru telefonia fixă. Nu fac scandal pentru banii pe care i-am pierdut, ci vreau să trag un semnal de alarmă să nu mai ajungă şi alte persoane in situaţia mea", a declarat Gheorghe Ursachi. Acesta a adăugat că a sesizat verbal inspectorii OJPC şi, dacă nu se va demara o anchetă, va depune o reclamaţie in scris.

Reprezentanţii companiei resping acuzaţiile

Inspectorii OJPC au precizat că, in urma sesizării, s-au deplasat la magazinele din municipiu ale firmei Orange, iar angajaţii acestora au prezentat pliante cu opţiunea in cauză, unde erau menţionat că respectivele minute sunt doar pentru telefonia fixă. "Am cerut o adresă scrisă din partea reprezentanţilor companiei pentru a explica această situaţie. Din primele cercetări pe care le-am efectuat s-ar părea că Orange ar furniza toate informaţiile", a declarat Neculai Raţă, inspector şef adjunct in cadrul OJPC.

La inceputul anului, clienţii Orange au mai intimpinat probleme cu activarea opţiunilor, in sensul că s-au trezit cu creditul necesar opţiunii retras, insă nu au mai primit minutele sau mesajele aferente.

Unii abonaţi s-au plins la sfirşitul anului trecut că nu puteau efectua convorbiri din cauza suprasolicitării reţelei. Mai mult, clienţii fideli ai companiei spun că nu beneficiază de aceleaşi facilităţi ca şi clienţii noi.

Reprezentanţii Orange susţin că opţiunile oferite clienţilor dispun de toate informaţiile necesare.