Tot mai mulți botoșăneni reclamă facturile la apă. Sunt familii care fac economii din cauza veniturilor insuficiente, însă care au ajuns să plătească de trei ori mai mult decât consumă. Botoşănenii sunt nemulţumiţi că sunt încărcaţi la facturile de la apă cu doi, până la șapte-opt metri cubi de apă. Un pensionar a reclamat faptul că a consumat 2 mc pe apă, însă s-a trezit că are de plătit o factură de 8 mc.
”Este vorba de repartizarea diferenței dintre citirea totală a apometrelor de pe scară și apometrul general la intrarea pe proprietate. Acolo este însă o mare problemă. La un apartament unde stau doi bătrâni s-a consumat în jur de 2 mc. Diferența de repartizat pentru fiecare persoană din scară era de 3 mc. Deci familia respectivă compusă din doi membri consumă 2 mc și va achita 8 mc. Fiecărui revine 3 mc plus cei 2 mc consumati de ei. A plătit de trei ori”, a spus Mirel Rogalschi, comisar șef adjunct la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului.
O altă femeie a reclamat, miercuri, că a consumat 7 mc la apă, însă a fost pusă la plată cu 14 mc.
El spune că se ajunge la această situație din cauză că cei din scară nu comunică la timp indexul la apă, din neglijență sau voit. Șeful CJPC Botoșani susține că astfel de reclamații nu pot fi soluționate de Protecția Consumatorului.
”Nu putem interveni, pentru că așa este regulamentul. În momentul în care contractele o să treacă înapoi pe asociații atunci se mai poate face ceva. Cel de la asociație împreună cu un reprezentant are dreptul să intre în casa proprietarului cu o notificare de cinci zile sau în caz de forță majoră pe loc”, a mai spus Rogalschi.
Daca noi consumatorii casnici am fost obligati sa facem verificarea apometrelor de apartament,pe cei de la Nova Apaserv cine ii obliga sa faca verificarea apometrelor de scara?
De ce nu bat apometrele de apartamente cu cele de la intrarea in bloc?-s-au citit toate apometrele in aceeasi zi si tot nu iese socoteala…..