Cardurile de sănătate vor fi aduse la domiciliu, iar în cazul în care titularul nu va fi găsit acasă, poştaşul va lăsa un aviz de înştiinţare.
Pe baza acestuia, asiguratul va trebui să meargă la oficiul poştal să ridice cardul, în cazul municipiului Botoşani, ridicare se face la Oficiul 1, de lângă Piaţa Mare, de luni până vineri între orele 8-19 şi sâmbătă între orele 9-13.
Cardul de sănătate va fi înmânat titularului în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire.
„În situaţia în care, după minim două prezentări la domiciliul asiguratului, dovedite pe baza avizului de transmitere, cardul nu a putut fi predat asiguratului, acesta va fi predat casei de asigurări teritoriale în evidenţa căreia se află asiguratul„, a spus Costel Lupaşcu, preşedintele CAS Botoşani.
Avizul pe care operatorul poştal îl lasă la domiciliul asiguratului în cazul în care nu va fi găsit, va conţine numărul de telefon al factorului poştal, astfel încât asiguratul să îl poată contacta pentru a stabili intervalul orar în care factorul poştal poate reveni în zilele următoare pentru a–i preda cardul de sănătate.
Dacă în intervalul celor 20 de zile cardul nu a putut fi predat, asiguratul poate să îşi ridice personal cardul de sănătate de la casa de asigurări în a cărei evidenţă se află, după un termen de 10 zile lucrătoare, pe care CN Poşta Română îl are la dispoziţie pentru a preda cardul casei de asigurări.