O situaţie statistică prezentată de Inspectoratul Şcolar Judeţean arată faptul că puţini elevi au reuşit să obţină o notă peste 9 la aceste examene. La limba şi literatura română, 7,17% dintre elevi au fost notaţi cu note între 1 şi 1,99, 8,42% cu note între 2 şi 2,99, 11,17% au primit note între 3 şi 3,99 şi 13,41% între 4 şi 4,99.
De asemenea, 15,88% dintre elevi au obţinut note între 5 şi 5,99, 15,78% note între 6 şi 6,99 şi 13, 28% note între 7 şi 7,99. Note între 8 şi 8,99 au primit 10,56% dintre elevi, iar între 9 şi 9,99 -4,32% dintre elevi.
La limba şi literatura română doar 0,02% elevi au avut nota 10. La această simulare au participat 96,39% dintre elevii de clasa VIII-a.
Nici la matematică situaţia nu a fost mai bună. 23% dintre elevi au fost notaţi cu note între 1 şi 1,99, 24,72% au avut note între 2 şi 2,99, iar 17,36% note între 3 şi 3,99.
Note între 4 şi 4,99 au fost obţinute de 11,98% dintre elevi, între 5 şi 5,99 de către 8,21% dintre elevi şi doar 4,49% au fost notaţi cu note între 6 şi 6,99. Notele între 7 şi 7,99 sunt şi mai puţine, doar 3, 67% dintre elevi obţinând aceste note, iar cele între 8 şi 8,99 fiind obţinute de 3,46% dintre elevi. Note între 9 şi 9,99 au fost luate de 2,73% din elevi, iar cele de 10 de 0,38% dintre elevi.
De altfel, judeţul Botoşani s-a situat printre ultimele din ţară la simularea evaluării naţionale, cu o promovabilitate de 38,3%.
Daca au profesori ca repetentul Fasola ce rezultate vreti sa aiba copii?(FASOLA- consilierul local Corneliu Furtuna care nu reusea in liceu sa ia note de trecere in fiecare trimestru poate era ocupat cu turnatoria la securitate)