Copiii stranierilor s-au întors în şcolile din judeţ, însă au probleme de adaptare: Nu ştiu limba română

mihaela hunca 1Copiii din judeţul Botoşani care s-au întors în ţară din Italia, Spania sau Grecia întâmpină probleme de adaptare la şcoala românească. Unii dintre aceştia, susţin reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean, au probleme şi cu vorbirea limbii române şi, ca urmare, beneficiază de cursuri de logopedie.

Aproape 30% din numărul copiilor întorşi la studii în ţară întâmpină diverse greutăţi de adaptare, mai ales că unii dintre aceştia, spun reprezentanţii IŞJ, nu au învăţat nici măcar o zi în şcolile din România.

La nivelul judeţului Botoşani, în acest an şcolar au revenit din străinătate 162 de elevi, cei mai mulţi s-au  întors din Italia-104, din Spania-30, Grecia-13, Germania-2, Franţa -2, Statele Unite ale Americii-4, Suedia-1, Irlanda-2, Republica Moldova-2 şi Cipru- 1.

Adaptarea copiilor români care s-au întors în ţară după o perioadă de migraţie în străinătate necesită o atenţie deosebită din partea unităţilor de învăţământ, dar şi a Inspectoratului Şcolar Judeţean, a declarat Mihaela Huncă, inspector general al IŞJ.

like facebook

 În acest sens au fost stabilite măsuri de reintegrare, împreună cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională. Astfel, s-au organizat activităţi de consiliere psihologică a elevilor în vederea dezvoltării abilităţilor de relaţionare, facilitarea integrării în colectivul de elevi, dar şi programe de pregătire remedială. Aceste programe au fost stabilite în funcţie de rezultatele obţinute la testările elevilor, în vederea stabilirii nivelului real de cunoştinţe„, a spus Mihaela Huncă, inspector general al IŞJ.

De asemenea, şi părinţii copiilor au fost incluşi în programe de consiliere.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *