Gara din Botoşani a fost deschisă, joi, în urma unui proces de modernizare. O comisie tehnică formată din reprezentanţii din Iaşi şi Bucureşti ai Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, care este beneficiarul lucrării, dar şi ai constructorului au făcut, joi, recepţia tehnică a investiţiei.
Gara din Botoşani a fost modernizată în cadrul unui proiect cu finanţare europeană intitulat „Modernizarea staţiilor de cale ferata din România- Staţiile CFR Piatra Neamţ, Botoşani, Vaslui, Brăila” în valoare totală de 156,4 milioane de lei, din care 86,7 milioane asiguraţi de Uniunea Europeană.
Investiţiile prin acest proiect au început în aprilie 2011, cu toate că Gara Botoşani se afla în refacere capitală de peste zece ani.
Atât imobilul propriu-zis al Gării, cât şi parcarea din faţă, dar şi liniile CFR şi peroanele au fost modernizate. Pe interior au fost montate monitoare pe care sunt afişate plecările şi sosirile trenurilor şi a fost pus în funcţiune un sistem nou de încălzire. Monitoare privind mersul trenurilor au fost montate şi pe exterior.
Peroanele au fost înălţate la nivelul scării trenului, iar trecerea de la o linie la alta se face printr-un pasaj subteran.
foarte interesant. nu sunt decat 3-4 trenuri pe zi pana la veresti sau suceava, dar e gara modernizata. pe cand si trenuri directe spre bucuresti, brasov, cluj, timisoara,etc?
sa aveti grija la boschetari !!!!!
Acum parlamentarii nostri trebuie sa intervina ca sa avem si trenuri altfel putine sanse sunt sa ramina deschisa.Deocamdata botosanenii nu au tren ci niste vagoane ce sunt de domeniul secolului trecut,din gara Botosani daca nu vor pleca trenuri de lung traseu (interregio)la preturi macar cu 1 la suta mai mici decit cu autobuzul pacat de investitie