Nu mai puţin de 30 de elevi şi 20 de cadre didactice din opt ţări se vor afla, timp de o săptămână, la Botoşani, într-un proiect derulat de Liceul Pedagogic “Nicolae Iorga. Este vorba de proiectul “A matter of choices”, derulat în cadrul Programului de Învăţare pe toată durata Vieţii, Programul sectorial Comenius cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Deschiderea oficială a proiectului a avut loc, luni, la Teatrul „Mihai Eminescu”, în prezenţa oaspeţilor şi reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean.
Parteneri în acest proiect sunt, alături de liceul din Botoşani, unităţi de învăţământ din Danemarca (Riberhus Privatskole, RIBE), Belgia (Vrij Handels- en Technisch Instituut – bovenbouw, DENDERMONDE), Austria (Realgymnasium des Schulvereins am Benediktinerstift Lambach), Polonia (Gimnazjum nr 8 im. Grażyny Chrostowskiej w Lublinie), Portugalia (Agrupamento de Escolas de Vila Verde), Turcia (Kahramanmaraş Anadolu Öğretmen Lisesi), Regatul Unit al Marii Britanii (BuckhavenHigh School) şi Letonia (Gaigalavas pamatskolas struktūrvienība Rikavas pamatskola).
„Ne aflăm la un proiect de parteneriat şcolar Comenius, derulat de un liceu de prestigiu din judeţul Botoşani, care are o experienţă bogată în derularea proiectelor europene. Suntem aici reprezentanţi din mai multe ţări europene, ţări diferite din punct de vedere istoric, social, economic, cultural, cu limbi diferite, sisteme educaţionale diferite, dar marea familie a proiectelor europene, a proiectelor de parteneriat şcolar Comenius, ne-a reunit şi ne face să lucrăm împreună„, a precizat inspectorul şcolar Rodica Mighiu.
Elevii din cele opt ţări europene vor fi cazaţi, în săptămâna proiectului, la familii din Botoşani.
Scopurile proiectului sunt identificarea nevoilor elevilor în vederea petrecerii timpului liber într-un mod angajat social; propunerea de activităţi pentru combaterea dependenţelor, pentru promovarea unui mediu de viaţă sănătos şi pentru rezolvarea problemelor de comunicare şi relaţionare, dar şi combaterea violenţei în şcoli.
El urmăreşte creșterea gradului de conştientizare a elevilor asupra importanţei deciziilor în viaţă, implicarea mai multor elevi în activităţi sociale, îmbunătăţirea aptitudinilor de socializare ale elevilor şi conştientizarea problemei violenţei, promovarea unui stil de viaţă sănătos la şcoală, sprijinirea elevilor dezavantajaţi pentru a preveni abandonul şcolar, sporirea toleranţei faţă de elevii mai puţin privilegiaţi, dar şi sprijinirea egalităţii între sexe.