Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului, asaltat in ultimele saptamani de reclamatii din partea consumatorilor privind clauzele abuzive de la banci. Clauzele abuzive din contractele de credit vizează în cele mai multe dintre cazuri comisioanele percepute de bancă. Fie că este vorba de comisionul de risc, sau cel de administrare, ele sunt percepute în mod abuziv. Potrivit CJPC, comisionul de risc ar fi trebuit anulat, insa bancile au introdus valoarea lui in valoarea comisionului de administrare. Numai in saptamana aceasta, cinci botosaneni au reclamat bancile.
“Noi preluam reclamatiile, verificam daca la nivelul anului 2010, cand a intrat in vigoare ordonanta 50 a fost semnat un act aditional intre consumatori si banca. Daca a fost semnat verificam, daca el a fost denuntat de catre una din parti preluam reclamatiile dupa verificare si le trimitem catre ANPC. La momentul acela, o parte din banci a semnat acte aditionale cu consumatorii, o parte dintre consumatori a renuntat si verificam”, a declarat Mirel Rogalschi, comisar sef adjunct al CJPC.
Începând cu 1 octombrie, românii care au credite la bănci îşi pot recupera banii plătiţi ani de zile pe comisioanele abuzive. Intrarea în vigoare de la 1 octombrie a unui articol din Codul de procedură civilă va permite Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi asociaţiilor de protecţie a consumatorilor să denunţe în instanţă clauzele abuzive şi să le elimine din toate contractele de credit bancare.
One thought on “Botosanenii reclama la Protectia Consumatorului comisioanele abuzive de la bănci”