La sfarsitul lunii august 2013, un numar total de 8.205 persoane sunt inscrise in evidentele Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca Botoşani, din care 3.459 femei. Din cele 8.205 persoane inregistrate, 2.309 persoane sunt şomeri indemnizati, iar 5.896 sunt persoane aflate in cautarea unui loc de munca, inscrise in evidentele agentiei fara a beneficia de drepturi banesti. Numarul total de şomeri inregistreaza o usoara scadere comparativ cu luna iulie 2013 de 183 persoane.
Analizand structura persoanelor indemnizate pe medii de provenienta situatia se prezinta astfel : din 2.309 someri indemnizati, un numar de 1.672 beneficiaza de indemnizatie urmare disponibilizarilor curente de personal iar 682 persoane beneficiaza de indemnizatie de somaj urmare absolvirii unei forme de invatamant.
Distributia numarului de şomeri pe principalele localitati din judetul Botoşani arata astfel:
Botoşani – 1.921 şomeri din care 869 femei;
Dorohoi – 534 şomeri din care 260 femei;
Bucecea – 123 şomeri din care 48 femei;
Darabani – 329 şomeri din care 159 femei;
Flămânzi – 146 şomeri din care 67 femei;
Saveni – 281 şomeri din care 128 femei
Stefanesti – 282 şomeri din care 112 femei.
Municipiile Botosani si Dorohoi inregistreaza cele mai mari valori deoarece in aceste localitati sunt gestionate cele mai multe locuri de munca si implicit cele mai multe disponibilizari deasemeni in aceste localitati se concentreaza si cel mai mare numar de absolventi.
Din analiza situatiei şomajului inregistrat pe categorii de varsta la data de 31.08.2013, se constata ca ponderea cea mai mare o detine in aceasta luna tineri cu varsta pana la 25 de ani (26,69%) – 2.190 persoanele cu varste cuprinse intre 40 – 49 de ani (23,80%) – 1.953 urmata de persoane cu varste cuprinse intre 30 si 39 de ani (18,1%) – 1.485 , persoane peste 55 de ani ( 14,32% ) – 1.175 , persoane cu varsta cuprinsa intre 50-55 de ani (11,24%) – 922, iar ponderea cea mai mica se inregistreaza in randul somerilor cu varsta intre 25 – 29 de ani (5,85% ) – 480 persoane.
Sursa: comunicat AJOFM