Tarife mai mari la gunoi plătite de agenţii economici. Consilierii locali au aprobat, joi, noile tarife pentru serviciul de colectare, transport şi depozitare temporară pe spatial de stocare temporară, a deşeurilor de tip municipal, dar şi a tarifelor de colectare, sortare, valorificare şi eliminare a deşeurilor generate de activităţi de reamenajare şi reabilitare interioară a locuinţelor precum şi a celor rezultate din activităţile de construcţii şi demolări. Potrivit directorului Urban Serv, Simion Drelciuc, “agenţii economici sunt tarifaţi în două moduri: la cantitatea generată prin recipienţii puşi la dispoziţie. Sunt alţi agenţi cu chioşcuri printre blocuri, farmacii, frizerii, care nu au spaţii amenajate pentru gunoi şi au refuzat primirea pubelelor sau eurocontainerelor„, a spus Drelciuc.
Directorul Urban Serv a declarat că a fost necesară această ajustare ca urmare a creşterii cantităţii de deşeuri colectate de la containerele dintre blocuri. Consilierii locali au criticat această măsură şi au cerut să se facă o analiză corectă a preţurilor.
Potrivit hotărârii, tariful pentru activitatea de colectare, transport şi depozitare temporară pe Spatiul de stocare temporară a deşeurilor menajere se va ajusta de la 145 lei pe tonă fără TVA la 174,0 lei/ to, fără TVA. De asemenea, pentru activitate de colectare, transport, stocare temporară pe Spatiul de stocare temporară a deşeurilor menajere şi asimilate acestora, tariful ce se aplică în raportul contractual din societatea Urban Serv şi agenţii economici, instituţii şi populaţia din gospodăriile individuale, se va ajusta de la 44 lei-mc, fără TVA la 53 lei-mc, fără TVA. S-a aprobat tariful de depozitare temporară pe Spaţiul de stocare temporară a deşeurilor de tip municipal (depozitare pe spaţiul de stocare temporară şi lucrări aferente) în cuantum de 44,0 lei/to fără TVA, din care 3,0 lei/to, fără TVA pentru constituirea fondului de închidere şi postînchidere, respectiv 13,20 lei/mc, fără TVA, din care 1,0 lei/ mc, fără TVA pentru constituirea fondului de închidere şi postînchidere.
S-au aprobat următoarele tarife pentru activitatea de colectare, sortare, valorificare şi eliminare a deşeurilor generate de activităţi de reamenajare şi reabilitare interioară a locuinţelor precum şi cele rezultate din activităţile de construcţii şi demolări :
a) pentru deşeul precolectat în saci (de către generatorul de deşeu) şi
transportat sortat şi eliminat de către operatorul de salubritate, cu un utilaj de capacitate mică de cca 1,1 mc, tariful de la 49,0 lei/prestaţie fără TVA, la 58,0 lei/ prestaţie , fără TVA
b) pentru deşeul precolectat într-un container de 4 mc, pus la dispoziţie şi transportat sortat şi eliminat de către operatorul de salubritate de la 114,0 lei/prestaţie, fără TVA, la 143,0 lei/ prestaţie, fără TVA.
c) colectare, transport, sortare, eliminare finală deşeuri specifice rezultate din demolări, amenajări, construcţii, etc., în containere de 7 mc, în cuantum de la 180,0 lei/ prestaţie fără TVA, la 243,0 lei/prestaţie fără TVA;
d) colectare, transport, sortare, eliminare finală deşeuri specifice rezultate din demolări, amenajări, construcţii, etc., în containere de 10 mc, de la 195,0 lei/prestaţie fără TVA, la 283,0 lei/prestaţie fără TVA;
e) colectare, transport, sortare, eliminare finală deşeuri specifice rezultate din demolări, amenajări, construcţii, etc., cu autobasculanta cu macara şi greifer , de la 144,0 lei/ prestaţie fără TVA, la 159,0 lei/prestaţie fără TVA.