Anul trecut E.ON Energie România a fost nevoită să sisteze alimentarea cu gaze naturale sau energie electrică pentru aproape 58.000 de consumatori care înregistrau datorii restante la plata facturilor, peste 4.000 dintre aceştia fiind din judeţul Botoşani.
Pentru a evita aceste debranşări, consumatorul trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora, respectiv 60 de zile pentru factura de electricitate. Creşterea nivelului creanţelor generat de neplata la timp a facturilor poate pune în pericol securitatea furnizării gazelor naturale şi a energiei electrice către consumatori, asigurarea fluxului de încasări fiind esenţială pentru achiziţionarea la timp a gazelor naturale şi energiei electrice.
Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale şi energiei electrice este o măsură de ultimă instanţă pe care compania este nevoită să o aplice şi care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului.
În ceea ce priveşte consumatorul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, acesta este nevoit să achite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalităţile la întârziere, cât şi taxele de reconectare, precum şi contravaloarea unei garanţii. Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale sau energie electrică numai pentru taxele de reconectare şi garanţii ajunge la 500 de lei, se precizează într-un comunicat de presa.