Inspectorul şcolar adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Cătălina Lupaşcu, susţine că proiectul privind comasarea Şcolilor 13 şi 16 din Botoşani a fost retras de pe ordinea de zi a şedinţei de Consiliu Local, întrucât nu respecta legislaţia în vigoare. Ea a precizat că reţeau şcolară va suporta modificări în următorii ani, prin trecerea clasei IX-a la gimnaziu, astfel că cele două şcoli vor avea mai mulţi elevi. Mai mult, spune Cătălina Lupaşcu, proiectul respectiv nu respecta Legea Educaţiei Naţionale, Codul Muncii, dar nici Ordinul ministrului Educaţiei 5573 din 7 octombrie 2011, care reglementează accesul copiilor cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă.
„Această iniţiativă a avut un vot negativ în cadrul Consiliului de Administraţie al IŞJ, din partea mea şi a colegei mele, inspector şcolar general adjunct, Marilena Mardare. Şcoala 16 este pentru părinţii care au copii cu cerinţe educative speciale o şcoală integratoare. Şcoli, asemeni Şcolii 16, nu prea avem în municipiul Botoşani„, a precizat Cătălina Lupaşcu.
De partea cealaltă, şefa IŞJ, Mihaela Huncă, a precizat că se merge pe ideea unei organizări cât mai eficiente a unităţilor de învăţământ pe de o parte, iar pe de altă parte se are în vedere realizarea unei strategii cât mai bune pentru învăţământul botoşănean, în vederea încadrării în costul standard pe elev şi numărul de norme aprobat anul trecut.
„Dumneavoastră aţi afirmat de multe ori că unităţile de învăţământ care nu sunt performante şi au rezultate foarte slabe trebuie să fie reorganizate. Nu era vorba în proiect de desfiinţare de şcoală, ci de o reorganizare, o fuziune a două şcoli„, le-a spus Mihaela Huncă consilierilor locali.
Un profesor munceste de 10 ori mai mult la o clasa in care sunt 4-5 copii CES decat unul care are in clasa 30 copii normal.De multe ori performantele unor copii se datoreaza nu numai profesorilor de la clasa ci celor care fac meditatii pe bani foarte multi