Firma Tehnic Asist a recurs la un protest mai puţin obişnuit pentru a atrage atenţia asupra neregulilor de pe piaţa asigurărilor. Patronul Mirel Vlas, a decis să amplaseze în faţa sediului companiei din Cătămărăşti Deal, pe marginea drumului naţional Botoşani- Dorohoi, remocra unui camion avariat pe care a pus un banner anti- Omniasig.
Protestul are loc după ce firma de asigurîri Omniasig a refuzat să plătească o poliţă de asigurări pentru Tehnic Asist, în urma unui accident, în ciuda faptului că toate documentele firmei botoşănene erau în regulă.
Societatea comercială Tehnic Asist, care a plătit în acest an peste 300.000 de lei pentru poliţele de asigurări încheiate la Omniasig, s-a trezit în situaţia de a i se refuza, din motive cu totul şi cu totul bizare, plata daunelor pentru un camion (atât pentru capul de tractor, cât şi pentru semiremorcă) care a fost avariat într-un accident.
Omniasig a invocat că poliţele de asigurări pentru camioane nu includ manevrele de încărcare/ descărcare a mărfurilor, dar nici pentru deplasările camioanelor în afara drumurilor publice.
“E clar că aceste lucruri au fost premeditate, pentru a pierde o asigurare incompletă şi pentru a diminua riscul pentru acest bun. Este culmea să oferi o asigurare pentru un bun al cărui scop este clar transportul de marfă, mai ales că noi suntem firmă de construcţii, fără să asiguri manevrele de încărcare şi descărcare şi să limiteză funcţionarea acestui camion doar pe drumurile publice. Şantierele nu sunt pe drumurile publice, ci înafara drumurilor publice, aşa cum este orice construcţie civilă sau industrială. De multe ori, lucrăm drumul de la zero. Acel drum nu există, ci este viitor drum, iar asta înseamnă că orice camion care lucrează la drumul acela este neasigurat“, a declarat patronul Tehnic Asist, Mirel Vlas.
Războiul dintre Tehnic Asist şi Omniasig a pornit după ce în luna iulie 2012 un camion de 24 de tone al firmei botoşănene s-a răsturnat pe raza localităţii Mogoşeşti din judeţul Iaşi. Camionul Mercedes Benz face parte dintr-un lot de zece maşini noi cumpărate în acest an de Tehnic Asist şi asigurate, în baza contractelor de leasing, la Omniasig. Deşi capul de tractor şi semiremorca au fost cumpărate prin intermediul unor firme de leasing diferite (Volksbank Leasing şi Impuls Leasing), ele au fost asigurate la aceeaşi companie.
Poliţa de asigurare nu a putut fi negociată, ea fiind încheiată în baza unui protocol între firma de leasing şi compania de asigurări.
“Cred că este o complicitate, de vreme de firma de leasing, care este proprietarul acestui bun până îl achit eu, nu face niciun fel de presiune asupra asiguratorului, e clar că între ei este ceva“, a precizat patronul Tehnic Asist.
Asigurările costă foarte mult, însă, cu toate acestea, patronul Tehnic Asist, susţine că, dacă i s-ar fi cerut o sumă suplimentară pentru ca asigurarea să fie completă, ar fi achitat-o. El susţine că Omniasig a inclus clauzele ascunse în contract pentru a putea evita plata daunelor.
“Cei de la Omniasig au ştiut toate lucrurile astea, dar au încercat un singur lucru: să strângă asigurările cât mai multe, să strângă taxe, iar când se plătesc daunele să nu îi găseşte pe nicăieri. Modul de gândire al Omniasig este că tu te asiguri la ei cu siguranţa că bunul este asigurat, iar el îţi asigură la ce crede el că ai să utilizezi. El vede lucrurile din birou de la el. Îţi cere să foloseşti doar drumul public, parcă ai fi autobuz, să nu încarci, de parcă l-am luat pentru plimbare. Atunci, ce am asigurat la ei?“, a adăugat Vlas.
Patronul Tehnic Asist susţine că inspectorii de asigurări au invocat nefiresc şi faptul că accidentul a avut loc din cauza unei erori umane.
“CASCO este făcut pentru eventualitatea că şoferul meu face o manevră defectuoasă sau periculoasă, sau greşeşte. Dacă aş fi sigur că nu greşeşte, nu aş asigura bunul. Ei tocmai asta invocă“, a menţionat Mirel Vlas.
Pentru Tehnic Asist, singura soluţie pentru a recupera banii (circa 30.000 de euro) de la firma de asigurări este să dea în judecată Omniasig-ul. Demersul urmează să fie făcut, însă societatea din Botoşani va sesiza, în acelaşi timp, şi Comisia Naţională de Supraveghere a Asigurărilor.
Grav este că de aproape patru luni camionul avariat în urma accidentului stă într-un service din Iaşi, iar Tehnic Asist a plătit în toată această perioadă atât ratele de leasing, cât şi poliţia de asigurare, fără să fie utilizat în procesul de producţie al firmei.
Oficialii Tehnic Asist acuză, de asemenea, lentoarea şi lipsa de expertiză a inspectorilor de daune din compania de asigurări. Mirel Vlas susţine că inspectorii Omniasig au invocat faptul că maşina implicată în accident a intrat pe un teren denivelat, fără a preciza vreo normă care să arate care trebuie să fie gradul de înclinare a unui teren pe care se poate intra cu camionul, astfel încât să nu existe riscul de răsturnare.
“Au veni nişte pseudo-ingineri care să ne spună că, atunci când s-a basculat, maşina era în pantă transversală. Nu a spus care e panta în manual, care e limita de pantă sau care panta nu e bună. Ţinem să le spunem că drumurile publice din România se construiesc cu pantă transversală de 2,5, ca să curgă apa, iar în curbă panta merge până în cinci procente, ca maşinile să nu se răstoarne. Motivele lor sunt puerile. Cu noi nu le merge!”, a mai spus Mirel Vlas.
Tehnic Asist susţine că, în condiţiile actuale, va renunţa la serviciile Omniasig. El ia în calcul, de asemenea, posibilitatea unui protest inedit, a a-şi expune camionul avariat în faţa sediului companiei de asigurări.
“Dacă o firmă ca Omniasig nu este în stare să despăgubească 30.000 de euro, în condiţiile în care ia 80.000 de euro/an numai de la noi, ce firmă e asta? Dacă eu plătesc asigurări, le plătesc ca să îmi fac cu ei subiect de ceartă sau de judecată“, susţine Vlas, care recomandă potenţialilor clienţi Omniasig să citească foarte bine clauzele contractului înainte de a semna.
toti asiguratorii sunt niste h0ti ,iar cei care fac dosarele de daune sunt mana in mana cu cateva ateliere de doi lei de la care isi iau banutii.Lucru simtit pe pielea mea la Carpatica .niste hoti ,trebuie schimbata legea.Domnule Vlas va admir curajul si multa bafta gura mamii lor
Domnule Vlas ce tot face-ti atita caz,avionul l-ati asigurat tot la Omiasug?
Lasati-o mai moale si mai treceti ,,Nu pe la furat.
Cu mare drak/.
PS.Era sa uit ati platit pelerinele si caldarile din campania DOMNULUI PRESEDINTE?
Cred ca eu o sa va fac un control!!!!!!!
SI eu care ma gandeam sa fac asigurare la ei. Multumesc ca ne-ati avertizat Eu am avut probleme cu Carpatica , si m-am lamurit si cu ei . Nunai dupa ce a intervenit COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR am reusit sa repar masina noua.EU am avut o asigurare de locuinta PAD la Astra si am avut o inundatie iar in urma asigurarii am anuntat compania in termen de 24 de ore auvenit au fotografiat si mi-au platit cateva sute de lei dar ce sa vrei mai mult cu o asigurare de 20 de euro. Cred ca la ei voi face asigurarea de acum in colo sau l aTiriac . Am auzit ca sunt seriosi dar scumpi. Cine mai stie sa ma informeze si pe mine.