Asiguraţii botoşăneni sunt mulţumiţi de serviciile medicale oferite. Cel puţin aceasta este concluzia desprinsă dintr-un sondaj realizat de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, în semestrul II , în ceea ce priveşte gradul de satisfacţie a populaţiei asigurate privind calitatea serviciilor medicale furnizate în medicina de familie şi unităţi spitaliceşti. Au fost testate 13 segmente ale populaţiei asigurate, persoane înscrise în listele medicilor de familie, însă în studiu au fost luaţi şi pacienţi internaţi la Spitalul Judeţean „Mavromati” Botoşani. Testele au fost ataşate foilor de internare din luna septembrie 2012, pacienţii fiind rugaţi să le depună la externare în cutii speciale. Au fost colectate un număr de 437 chestionare, în studiu fiind luate primele 400. 372 respondenţi au răspuns afirmativ la întrebarea legată de internarea în spital.
În urma analizei rezultatelor, s-a constatat că pacienţii sunt informaţi asupra drepturilor şi îndatoririlor ce le revin în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, 98,75% din cei chestionaţi afirmând acest lucru. De asemenea, 58,75% din repondenţi consideră că sistemul asigurărilor de sănătate le oferă serviciile medicale de care au nevoie, în timp ce alţi 36,5% spun că parţial sunt oferite aceste servicii. 89,75% dintre asiguraţi spun că beneficiază de toată atenţia şi înţelegerea din partea medicului de familie şi doar 9% parţial.
Reprezentanţii CAS Botoşani au dorit să afle de la asiguraţi de câte ori au fost programaţi pentru efectuarea investigaţiilor de laborator în ultimul an, 221 de asiguraţi, adică 55,25% spunând că au beneficiat de aceste servicii o dată pe an, în timp ce peste 95% dintre asiguraţii întrebaţi spun că în ultimii doi ani nu au beneficiat de investigaţii de înaltă performanţă.
Ceea ce este interesant de menţionat este faptul că pacienţii se declară mulţumiţi de procedura de internare, 99,46% dintre aceştia spunând că li s-a acordat toată atenţia de care au avut nevoie.
Peste 74% dintre repondenţi spun că au primit medicamente din spital pentru tratament, în timp ce alţi 22% spun că au primit, însă au şi cumpărat medicamente.
Dacă înainte pacienţii erau nemulţumiţi de atitudinea personalului medical, acum cei mai mulţi, adică 97,84%, spun că au beneficiat de înţelegere şi atenţie din partea acestui personal şi doar 1,61% sunt nemulţumiţi.