Profesorii care au avut rezultate slabe cu elevii la examenele naţionale, trimişi la cursuri de formare

examen de bacalaureatCadrele didactice care au obţinut rezultate slabe cu elevii la examenele naţionale vor fi incluse în nişte programe de formare, a anunţat, marţi, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Dragoş Cristea. Reprezentanţii IŞJ au făcut o analiză a rezultatelor obţinute la examenele naţionale în 2012, raportate la mediile obţinute de absolvenţi pe parcursul claselor IX-XIII, respectiv V-VIII, şi au constatat că în multe cazuri există diferenţe mari între notele de pe parcursul anilor şcolari şi notele de la examen. Drept urmare, ei au luat şi nişte măsuri.

Urmează o formare a cadrelor didactice implicate în examenele naţionale de la evaluatori, membri în comisii, cadre didactice de specialitate care predau discipline de examen şi până la asistenţi. Lucrul acesta se face fie prin cursuri organizate de Casa Corpului Didactic, fie prin proiectele POSDRU, în care IŞJ este implicat„, a spus Dragoş Cristea.

De asemenea, se vor face activităţi de consiliere privind orientarea şcolară şi profesională a elevilor din clasele terminale, realizarea de inspecţii şcolare constante vizând stadiul realizării indicatorilor cuprinşi în planul remedial al unităţii de învăţământ, parcurgerea integrală a materiei la toate disciplinele de examen.

Se va face o monitorizarea şi consiliere a unităţilor de învăţământ care au obţinut rezultate sub media pe ţară la examenele naţionale şi pregătirea suplimentară a candidaţilor. Sunt rezultate nesatisfăcătoare şi se realizează un plan de măsuri care să încerce să remedieze aceste rezultate, măcar cu 10% pentru anul viitor„, a mai spus Cristea.

Potrivit datelor IŞJ, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” a obţinut cel mai bun rezultat la examenul de bacalaureat din acest an, respectiv 96,17%, urmat de Colegiul „A.T.Laurian”, cu 76,82% şi Colegiul naţional „Gr.Ghica” Dorohoi, cu 76,64%.

În ceea ce priveşte cele mai slabe unităţi de învăţământ, pe locul 26 se află Liceul „Elie Radu” Botoşani, cu o promovabilitate de 1,68%, Liceul Ştefăneşti-0% şi Liceul Tehnologic de Cooperaţie cu 0%.

La evaluarea naţională, în şase unităţi de învăţământ media de examen a fost peste 8, respectiv Colegiul Naţional „A.T.Laurian”, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Liceul de artă, Şcoala Generală „Elena Rareş” Botoşani şi Şcoala Generală „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi. De asemenea, în 70 de şcoli din mediul rural  media de examen a fost sub 5, mulţi dintre elevi având note între 1 şi 4. Doar în 25 de şcoli media disciplinei este peste 7.

One thought on “Profesorii care au avut rezultate slabe cu elevii la examenele naţionale, trimişi la cursuri de formare

  1. Dragi conducatori, cauza nu se afla la profesori. Acolo unde sunt elevi dotati intelectual, cadrul didactic este avantajat. De ce nu aduceti cadre din liceele cu rezultate foarte bune, sa predea la liceele cu rezultate foarte slabe? Oricat ai munci, ei vin deja semianalfabeti din generala si vin mai mult pentru BANI de LICEU , nu sa invete carte. Chinul este si mai mare pe aceste cadre sa i aduca macar la linia de plutire de aceea au mediile incheiate si poate unele sunt mai umflate , datorita ierarhizarii. Nu poti pune tot 5 unui elev care mai misca, fata de unul care e tufa. Dar daca doriti sa perfectionati cadrele din aceste licee slab cotate mi se pare o pierdere de timp de energie si cred ca mergeti pe o pista gresita. Sunt atatia metodisti care ar putea sa vina in licee sa predea demonstrativ o luna si daca dupa acea luna, vor constata progrese astfel incat elevul sa atinga macar nivelul de 5 pentru bac, atunci pot afirma ca nu ma pricep mai deloc sa lucrez in acest domeniu. As incerca o solutie pentru imbunatatirea nu pe hartie a calitatii ci in fapt. Introducerea examenului de admitere la liceu, selectia in functie de nivelul de pregatire. Reducerea numarului de elevi pe clasa sa poti lucra si controla, evalua calitativ si nu cantitativ. Un exemplu, verificarea unei teme, cat ar dura pentru o clasa de 25 de elevi, avand o ora/saptamana? Ar trebui ca elevii sa aiba mai multe ore la obiectele la care sustin bacul. De exemplu 1 ora/sapt la TIC, la clasa a X a, unde ai de predat Excel, Power Point si Baze de date Access. Credeti ca ajung 36 de ore anual, cand numai pentru Access ar trebui cel putin 60 de ore. Si exemplele ar putea continua. Cu tot respectul, ma scuzati de indrazneala de a comenta deciziile dumneavoastra.
    profuldetic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *