Una dintre cele mai mari companii din Botoşani a declarat război total societăţii de asigurări Omniasig, după ce, în urma unui accident, asiguratorul, în baza unor clauze ascunse, a refuzat să plătească despăgubiri, în ciuda unor poliţe de asigurare foarte costisitoare şi plătite la timp.
Societatea comercială Tehnic Asist, care a plătit în acest an peste 300.000 de lei pentru poliţele de asigurări încheiate la Omniasig, s-a trezit în situaţia de a i se refuza, din motive cu totul şi cu totul bizare, plata daunelor pentru un camion (atât pentru capul de tractor, cât şi pentru semiremorcă) care a fost avariat într-un accident.
Omniasig a invocat că poliţele de asigurări pentru camioane nu includ manevrele de încărcare/ descărcare a mărfurilor, dar nici pentru deplasările camioanelor în afara drumurilor publice.
„E clar că aceste lucruri au fost premeditate, pentru a pierde o asigurare incompletă şi pentru a diminua riscul pentru acest bun. Este culmea să oferi o asigurare pentru un bun al cărui scop este clar transportul de marfă, mai ales că noi suntem firmă de construcţii, fără să asiguri manevrele de încărcare şi descărcare şi să limiteză funcţionarea acestui camion doar pe drumurile publice. Şantierele nu sunt pe drumurile publice, ci înafara drumurilor publice, aşa cum este orice construcţie civilă sau industrială. De multe ori, lucrăm drumul de la zero. Acel drum nu există, ci este viitor drum, iar asta înseamnă că orice camion care lucrează la drumul acela este neasigurat„, a declarat patronul Tehnic Asist, Mirel Vlas.
Războiul dintre Tehnic Asist şi Omniasig a pornit după ce în luna iulie 2012 un camion de 24 de tone al firmei botoşănene s-a răsturnat pe raza localităţii Mogoşeşti din judeţul Iaşi. Camionul Mercedes Benz face parte dintr-un lot de zece maşini noi cumpărate în acest an de Tehnic Asist şi asigurate, în baza contractelor de leasing, la Omniasig. Deşi capul de tractor şi semiremorca au fost cumpărate prin intermediul unor firme de leasing diferite (Volksbank Leasing şi Impuls Leasing), ele au fost asigurate la aceeaşi companie.
Poliţa de asigurare nu a putut fi negociată, ea fiind încheiată în baza unui protocol între firma de leasing şi compania de asigurări.
„Cred că este o complicitate, de vreme de firma de leasing, care este proprietarul acestui bun până îl achit eu, nu face niciun fel de presiune asupra asiguratorului, e clar că între ei este ceva„, a precizat patronul Tehnic Asist.
Asigurările costă foarte mult, însă, cu toate acestea, patronul Tehnic Asist, susţine că, dacă i s-ar fi cerut o sumă suplimentară pentru ca asigurarea să fie completă, ar fi achitat-o. El susţine că Omniasig a inclus clauzele ascunse în contract pentru a putea evita plata daunelor.
„Cei de la Omniasig au ştiut toate lucrurile astea, dar au încercat un singur lucru: să strângă asigurările cât mai multe, să strângă taxe, iar când se plătesc daunele să nu îi găseşte pe nicăieri. Modul de gândire al Omniasig este că tu te asiguri la ei cu siguranţa că bunul este asigurat, iar el îţi asigură la ce crede el că ai să utilizezi. El vede lucrurile din birou de la el. Îţi cere să foloseşti doar drumul public, parcă ai fi autobuz, să nu încarci, de parcă l-am luat pentru plimbare. Atunci, ce am asigurat la ei?„, a adăugat Vlas.
Patronul Tehnic Asist susţine că inspectorii de asigurări au invocat nefiresc şi faptul că accidentul a avut loc din cauza unei erori umane.
„CASCO este făcut pentru eventualitatea că şoferul meu face o manevră defectuoasă sau periculoasă, sau greşeşte. Dacă aş fi sigur că nu greşeşte, nu aş asigura bunul. Ei tocmai asta invocă„, a menţionat Mirel Vlas.
Pentru Tehnic Asist, singura soluţie pentru a recupera banii (circa 30.000 de euro) de la firma de asigurări este să dea în judecată Omniasig-ul. Demersul urmează să fie făcut, însă societatea din Botoşani va sesiza, în acelaşi timp, şi Comisia Naţională de Supraveghere a Asigurărilor.
Grav este că de aproape patru luni camionul avariat în urma accidentului stă într-un service din Iaşi, iar Tehnic Asist a plătit în toată această perioadă atât ratele de leasing, cât şi poliţia de asigurare, fără să fie utilizat în procesul de producţie al firmei.
Oficialii Tehnic Asist acuză, de asemenea, lentoarea şi lipsa de expertiză a inspectorilor de daune din compania de asigurări. Mirel Vlas susţine că inspectorii Omniasig au invocat faptul că maşina implicată în accident a intrat pe un teren denivelat, fără a preciza vreo normă care să arate care trebuie să fie gradul de înclinare a unui teren pe care se poate intra cu camionul, astfel încât să nu existe riscul de răsturnare.
„Au veni nişte pseudo-ingineri care să ne spună că, atunci când s-a basculat, maşina era în pantă transversală. Nu a spus care e panta în manual, care e limita de pantă sau care panta nu e bună. Ţinem să le spunem că drumurile publice din România se construiesc cu pantă transversală de 2,5, ca să curgă apa, iar în curbă panta merge până în cinci procente, ca maşinile să nu se răstoarne. Motivele lor sunt puerile. Cu noi nu le merge!”, a mai spus Mirel Vlas.
Tehnic Asist susţine că, în condiţiile actuale, va renunţa la serviciile Omniasig. El ia în calcul, de asemenea, posibilitatea unui protest inedit, a a-şi expune camionul avariat în faţa sediului companiei de asigurări.
„Dacă o firmă ca Omniasig nu este în stare să despăgubească 30.000 de euro, în condiţiile în care ia 80.000 de euro/an numai de la noi, ce firmă e asta? Dacă eu plătesc asigurări, le plătesc ca să îmi fac cu ei subiect de ceartă sau de judecată„, susţine Vlas, care recomandă potenţialilor clienţi Omniasig să citească foarte bine clauzele contractului înainte de a semna.
Buna ziua. As vrea sa va atrag atentia ca cei de la Omniasig au dreptate. Problema e alta. Cei cu care trebuieste inceput un razboi total e Comisia de Supraveghiere a Asigurarilor ( compusa din toti asiguratorii ) care face jocul acestora si prin ordinile pe care le emite ( anul asta e in vigoare Ordinul 14/2011 ) introduce tot felul de „chitite” , ca si aceasta, pentru a oferi cat mai multe „portite” de scapare asiguratorilor.
Pentru informatii suplimentare va stau la dispozitie.
omniasig are probleme cu despagubirile la nivelul intregii tari ,si proble destul de grave ma
Sunt asigurat la Omniasig si eu si fratii mei. Bine ca stim cine sunt domnii astia, ca la expirarea contractului in noiembrie, nu mai fac asigurarea la ei. Mult succes domnule in razboiul cu asemenea creaturi.
DOMNULE VLAS , VA SUSTINEM CA SUNT O FORTA MARE , NOI PERSOANE CE NE FACEM CU ACESTI EXCROCI FINANCIARI? LUPTATI SI RECUPERATI BANII DE LA ACESTE MACABRE SISTEME DE FURAT BANI DE LA POPULATIE SI FIRME!
[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
mai pagubitule, platesti macar 100 eur / an prime de asigurare?
Firma Omniasig a pierdut foarte multi clienti si din cauza inspectorului de daune.Eu sunt una dintre multele pagubite nemultumite si va spun sincer ca fara nici o specializare in domeniu as rezolva dosarele de dauna mai bine decat inspectorul respectiv.Nu are nici o treaba cu daunele…Nu stiu pe ce criterii este tinut acolo.Plus ca nici nu stie sau se comporte cu clientii, sa le explice.Este sub orice critica.Ceii care au avut de-a face cu dumnealui cred ca imi dau dreptate!