Centrul de agrement „Codrii de Aramă” Agafton găzduieşte, în aceste zile, tabăra de vară în domeniul situaţiilor de urgenţă. 50 de elevi de gimnaziu din judeţul Botoşani învaţă de la pompieri cum să-şi protejeze propria viaţă, dar şi cum să-şi ajute semenii, atât teoretic, cât şi practic. A doua ediţie a taberei de vară în domeniul situaţiilor de urgenţă a debutat luni, 3 septembrie, cu un concurs de eseuri „Viaţă de pompier”. Autorii celor mai bune trei lucrări vor fi răsplătiţi cu diplome şi premii în bani. Până la ora 13.00, elevii au învăţat cum să se comporte în cazul în care sunt victimele sau martorii unor incendii şi inundaţii, prin vizionarea unor filme de educare preventivă în domeniul situaţiilor de urgenţă, dar şi participând la un joc interactiv – „Vine apa mare”. După-amiază, aceştia au vizitat mai multe mănăstiri din judeţ.
Marti, participanţii au continuat să se pregătească pentru a face faţă unor situaţii dificile, luând parte la mai multe concursuri interactive. Elevii botoşăneni au avut o concurenţă serioasă. Este vorba de un grup de elevi din Turcia, prezenţi în tabăra Agafton, care au dorit să înveţe de la pompierii botoşăneni cum să-şi ajute semenii aflaţi în situaţii critice şi au participat la o parte din activităţile practice. Acestora li s-a alăturat, cu câteva exerciţii demonstrative, şi câinele – pompier, „Gorun”, moment extrem de apreciat de public. Seara se va încheia cu un concert de muzică populară, susţinut de Ansamblul „Mugurelul” de la Clubul Copiilor şi Elevilor Dorohoi, sub îndrumarea profesorului Marcel Dupu. Mâine sunt planificate activităţi şi prezentări din domeniul protecţiei civile. Joi dimineaţă, elevii vor fi evaluaţi cu privire la cunoştinţelor acumulate în tabără. În jurul prânzului, după festivitatea de premiere, aceştia vor pleca acasă. Prin activităţile derulate în cadrul şcolii de vară în domeniul situaţiilor de urgenţă “Prezent şi Viitor în Siguranţă” , Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoşani doreşte să valorifice potenţialul educaţiei nonformale în scopul nobil de a-i învăţa pe copii, prin mijloace mai puţin convenţionale, modalitatea de protejare a celui mai valoros bun: viaţa.