Sindicatul Poliţiei de Frontieră Botoşani cere revenirea la vechea structură a instituţiei, susţinând că modificarea structurilor poliţiei de frontieră a generat probleme în sistem. Sindicatul a depus şi un memoriu în acest sens la Instituţia Prefectului, memoriu care a fost înaintat şi parlamentarilor locali. Sindicaliştii susţin că cheltuielile la nivelul Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Iaşi, comparativ cu cele patru foste inspectorate judeţene de la frontiera cu R.Moldova au crescut, deşi reorganizarea Poliţiei de Frontieră a fost gândită pentru a se face economie la bugetul de stat.
„O structură regională la nivelul P.F.R. a mai fost în schema de organizare de două ori şi de fiecare dată a fost desfiinţată considerându-se că nu reprezintă cea mai bună formă de organizare. Rugăm a se ţine cont de faptul că un număr însemnat de poliţişti de frontieră a trecut la alte structuri ale M.A.I., fiind plătiţi tot din bugetul M.A.I. În realitate la nivelul frontierei cu R.Moldova au dispărut 7-8 funcţii de comandă ( reprezentând până la 38% din salariul de bază) , în schimb au apărut mult mai multe indemnizaţii pentru chirie (reprezentând 50% din salariul de bază)care se plătesc personalului care ocupă funcţiile de la I.T.P.F. şi provin de la fostele I.J.P.F”, se precizează în memoriu.
Potrivit sindicatului, reorganizarea a avut şi un impact social pentru că un număr foarte mare de poliţişti de la fostele I.J.P.F. din judeţele Botoşani , Vaslui şi Galaţi au fost încadraţi pe funcţii în cadrul I.T.P.F. Iaşi – toţi aceştia lăsând familiile şi locuinţele în localitatea de reşedinţă şi s-au mutat în municipiul Iaşi .
„Este clar puternicul impact social şi în acelaşi timp nu se poate vorbi de o motivare profesională a acestora , în condiţiile în care această mişcare a fost făcută doar pentru un loc de muncă. În motivarea de modificare a structurii organizatorice s-a stipulat că a fost întărită structura de execuţie Sectorul Poliţiei de Frontieră. În fapt la fiecare S.P.F. a fost completat statul de organizare cu 2-3 lucrători şi restul au fost încadraţi la I.T.P.F , stuctură care are doar atribuţii de planificare, organizare , coordonare şi control , spre deosebire de fostele I.J.P.F. care aveau deopotrivă atribuţii de planificare, organizare , coordonare şi control , în egală măsură cu atribuţii de execuţie a serviciului de supraveghere şi control a trecerii frontiere. Un argument care poate vorbi despre eficienţa actualei structuri organizatorice o reprezintă datele statistice cu privire la rezultatele operative care indică o scădere faţă de perioada similară a anului 2011 la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră”, se mai arată în memoriu.
Ei mai spun că Poliţia de Frontieră Română este o instituţie specializată a statului care exercitã atribuţii cu privire la supravegherea şi controlul trecerii frontierei de stat, prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale şi a faptelor specifice criminalitãţii transfrontaliere sãvârşite în zona de competenţã, însă, în prezent, la nivelul S.T.P.F. organizat la nivelul judeţelor nu există o structură cu atribuţii în acest sens.
Sindicatul mai acuză şi comunicarea greoaie ce există între instituţii, în special cu structurile de resurse umane şi financiar.
În cazul unei evaluări obiective şi pertinente, foarte mulţi angajaţi ai I.T.P.F. sunt de părere că actuala structură nu este eficientă , raportată la organizarea anterioară a Poliţiei de Frontieră, se mai arată în memoriu.