Instituţia Prefectului a transmis, sâmbătă, Ministerului Administraţiei şi Internelor situaţia solicitată Guvernului de către Curtea Constituţională. Datele, adunate timp de o săptămână de opt echipe ce au traversat întreg judeţul contactând fiecare primărie, arată un total de peste 10.000 de botoşăneni.
Concret, au fost identificate categorii de persoane, după modelul solicitării transmisă de Bucureşti, care apăreau pe listele electorale permanente astfel: 90 de persoane decedate, 69 care şi-au pierdut dreptul de a vota, 15 botoşăneni care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate, alţii 21 care şi-au schimbat domiciliul fără a fi radiaţi din lista localităţii rezidenţei anterioare, în timp ce persoanele identificate la domicilu într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă şi numărul de camere ale imobilului este de 113.
Cea mai numeroasă categorie este, însă, aceea a botoşănenilor al căror act de identitate a expirat fără a fi reînnoit. Au fost identificaţi 9.699 de astfel de botoşăneni.
Reprezentanţii Prefecturii au colaborat, pentru finalizarea situaţiei, cu specialişti ai Consiliului Judeţean, dar şi cu cei ai serviciilor de evidenţă a persoanelor.
„A fost o muncă intensă, care a implicat mulţi specialişti, din diverse instituţii. Apreciez munca lor, dar şi faptul că nu au fost cazuri în care autorităţile locale să nu colaboreze.”, a declarat subprefectul Sebastian Tocariu.