Un număr 78 de posturi titularizabile au rămas neocupate în urma primei etape de repartiţie a cadrelor didactice cu medii de peste 7. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean susţin că mulţi dintre profesorii cu note mari nu au luat catedre, iar această situaţie se datorează unor carenţe în metodologia privind mobilitatea personalului didactic.
Astfel, din cele 146 de posturi titularizabile la nivelul judeţului, în urma sedinţelor publice care au avut loc, luni, în cele 16 centre de examen, doar 68 au fost ocupate. De asemenea, 185 de cadre didactice cu medii peste 7 au rămas nerepartizate. Cele mai multe posturi titularizabile rămase neocupate au fost la educatoare, respectiv 12 posturi, cinci la educaţie fizică, 11 la limba engleză, zece la matematică, şase la religie, şase la învăţători, patru la fizică-chimie, şi câte unu, doi sau trei posturi la celelalte discipline.
„Inspectoratul Şcolar Judeţean va reactualiza lista posturilor didactice vacante pentru angajare pe perioadă determinată. Pe 14 august, se realizează transformarea tuturor posturilor didactice vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, rămase nerepartizate. Acestea se transformă în posturi pe perioadă determinată”, a precizat Mihaela Huncă, inspector general al IŞJ.
Reprezentantul IŞJ a declarat că nu au fost refuzuri de posturi, însă datorită concurenţei mare pe unele posturi, la unele centre mulţi dintre cei cu note mari au rămas pe dinafară.
De asemenea, au fost situaţii în unele centre unde nu s-a prezentat niciun candidat pe post, din cauză că nu au avut medii peste 7.
Conducerea IŞJ va veni cu propuneri privind îmbunătăţirea metodologiei de mişcare a personalului didactic, astfel încât să nu se mai repete situaţia din acest an, când repartizarea cadrelor s-a făcut pe mai multe centre şi nu în unul, în ordinea mediei.