Procentul de promovabilitate la examenul de bacalureat a crescut cu aproape patru procente în judeţul Botoşani, după contestaţii. Mihaela Huncă, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, a declarat că, în urma contestaţiilor, procentul de promovabilitate la bacalaureat a crescut la 38% de la 42%. Mai grav este faptul că, în urma recorectării lucrărilor la Centrul regional din Iaşi, la un număr de 11 teze, nouă la anatomie şi două la limba şi literatura română diferenţa dintre prima notă, a doua la recorectare şi ulterior a treia a fost mai mare de un punct şi jumătate. O teză la anatomie a avut o diferenţă de notare de nu mai puţin de 3,90 puncte.
„Este o eroare pe care nu putem să o admitem. Sunt nouă teze la aceeaşi profesori. O primă explicaţie, că probabil dumnealor ne vor da o explicaţie, este aceea că dumnealor predau în învăţământul gimnazial. S-au înscris la evaluare la bacalaureat şi, de aici deducem că, înainte de examenul de bacalaureat selecţia cadrelor didactice trebuie să se facă mult mai atent şi nu numai selecţie, ci chiar formarea lor, în vederea excluderii acestori erori pe care copiii le-au suportat. S-a făcut şi o a treia recorectare, pentru că cei din comisie nu credeau să fie o diferenţă atât de mare. Eu nu admit aşa ceva„, a spus inspectorul general al IŞJ.
Potrivit situaţiei IŞJ, din cele 1397 de contestaţii, 457 au fost modificate în plus şi 101 în minus. Ca să fie modificată o notă, trebuie să existe o diferenţă între nota iniţială şi cea de la contestaţii de cel puţin 0,50 puncte, iar în cazul tezelor modificate a existat această diferenţă. La limba română au fost 224 de lucrări cu nota modificată, 190 lucrări în plus şi 34 cu notă în minus. La anatomie au fost în total 75 lucrări modificate, din care 65 în favoarea elevilor şi zece în minus. La matematică, de exemplu, la M2 din 96 lucrări un număr de 70 de lucrări au fost cu plus şi 26 cu minus.
Urmare a notelor de la contestaţii şi procentele de promovabilitate pe licee au fost modificate. Astfel, la Colegiul Economic procentul a ajuns la 65% de la 56%, la Colegiul Naţional „A.T.Laurian” procentul a fost ridicat cu peste 3%, la fel şi la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, precum şi la alte licee. La cele două licee cu promovabilitate zero, respectiv Liceul Ştefăneşti şi Liceul de cooperaţie procentul a rămas acelaşi.
Profesorii corectori care au greşit la notare riscdă sancţiuni aspre.
Ce cauta profesori din gimnaziu la corectat? Puneti oameni capabili nu din astia care strica care habar nu au.
Cum adica ,,ce cauta,,? Ambii profesori au aceleasi studii, dau acelasi examen pt a ocupa un post ; cel care opteaza pt post tine cont de apropierea de casa (fara naveta) .
profesor II la corectat??
Asa de-o „curiositate”, acesti profesori care au GRESIT au si nume? Ganditi-va ca un asemenea specimen, arogant,imfatuat si plin de sine care se numeste PROFESOR CORECTOR poate sa nenoroceasca un tanar. Am vazut si diferente de genul 6.90 si la recorectare 7.20. Se aseamana cele doua valori? 30 te sutimi sunt enorme in unele cazuri. Dati, va rugam si numele profesorilor corectori a caror greseala este impardonabila, merita stiuti de toata lumea.
Atat de bine a fost organizat ac est bac. incat nu aveau oameni la supravegheat,erau in stare pana si femeia de serviciu s-o ia la supravegheat, asa ca la corectat a mers cine a putut nu s-a tinut cont de pregatirea cadrului respectiv, cei de la LPS au mers in masa,sa-l fi vazut pe Siminiceanu cum mergea cu tezele sub brat , cu cata inconstienta,totusi teza este un document, un drum spre viitor. Asa conducere la ISJ asa organizare, dupa sac si petec.
N-ar fi rau daca fiecare profesor ar avea o diploma pe care sa scrie specializarea si la ce nivel poate sa predea( adica ce varste pot avea elevii lor).