Consiliul Naţional al Elevilor, structură reprezentativă a elevilor din învăţământul preuniversitar din România, îşi exprimă îngrijorarea cu privire la calitatea actului educaţional, date fiind rezultatele de la examenul de bacalaureat, sesiunea iulie 2012.
Rezultatele evaluării examenului național de bacalaureat de anul acesta confirmă nevoia introducerii subiectelor de tip diferențiat în funcție de profil și filieră, inclusiv la limba și literatura română. Bacalaureatul diferențiat ar asigura șanse egale elevilor, în ceea ce
privește evaluarea în funcție de programa și curriculumul profilului pe care îl urmează.
În acest sens, C.N.E. doreşte să atragă atenţia reprezentanţilor Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului cu privire la necesitatea unei reforme reale, structurate, adaptate la realitatea societăţii, care să aibă ca punct de pornire descongestionarea materiei predate la clasă.
Consiliul Național al Elevilor dorește să tragă un semnal de alarmă în rândul cadrelor didactice, în vederea stimulării elevilor pentru pregătirea examenului final, astfel încât toți elevii care sunt admiși pentru a susține examenul de bacalaureat, să îl promoveze cu o medie care să reflecte valoare cunoştinţelor acumuate pe parcursul anilor de liceu.
Totodată, având în vedere gradul de dificultate progresiv al subiectelor, Consiliul Naţional al Elevilor îndeamnă elevii să trateze cu seriozitate, responsabilitate şi maturitate pregătirea examentului naţional de bacalaureat, susţinut la sfârşitul celor douăsprezece, respectiv tresprezece clase de învăţământ preuniversitar.
Consiliul Naţional al Elevilor încurajează cultura învăţării ca şi concept al educaţiei, învăţarea autentică, reală, certificată printr-un examen naţional de bacalaureat serios, exigent, desfăşurat în condiţii corecte şi adaptate la cerinţele actuale ale societăţii.
De asemenea, C.N.E. ca și structură reprezentantivă a elevilor, îşi manifestă disponibilitatea de a contribui permanent la îmbunătăţirea sistemului educaţional românesc, în calitate de organism consultativ al Ministerului Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului.
[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
Nu asta este soluţia,ci EXAMEN DE ADMITERE la facultăţi cu grade de dificultate distincte pe profile;exact cum era înainte de 89;subiecte cu grad de dificultate scăzut la facultaţile cotate mai ,,slabe” şi subiecte cu grad sporit de dificultate la facultăţile serioase!