Constatăm cu stupoare faptul că limitele decenței și bunului simț au fost depășite de către staff-ul de campanie al USL Botoșani. Un sondaj de opinie realizat recent și comandat de către Mișcarea pentru Botoșani a devenit pentru actorii politici implicați în procesul electoral un motiv de a arunca cu invective la adresa societății noastre.
Au fost invocate argumente gen „firmă fantomă”, lucru care ne-a determinat să luăm atitudine publică față de acest demers. Toate acestea de la simplul fapt că, procedural, contractul de comodat pentru sediul social al firmei a expirat. Informăm pe această cale staff-ul de campanie al USL Botoșani că firma noastră a demarat procedurile de reînnoire a contractului de comodat pentru sediu social, la Registrul Comerțului fiind depus documentul care atestă acest lucru, fapt care va fi confirmat odată cu reactualizarea bazelor de date ale instituției amintite.
Pe de altă parte, din lipsă de argumente solide, staff-ul de campanie al USL Botoșani, a asociat numele unui asociat al firmei, domnul Dorel Codină, cu numele unui primar PDL din județul Botoșani, în comunicatul USL fiind specificat chiar faptul că acesta ar fi „ginerele unui fruntaş al PDL Botoșani, primarul comunei Mitoc, Vasile Capotă”. Precizăm cu această ocazie că este pentru prima oară când auzim despre numele domnului Vasile Capotă iar informațiile prezentate sunt halucinante, între domnul Dorel Codină și presupusa fiică a acestui domn primar neexistând niciodată nici măcar relații profesionale, cu atât mai puțin de altă natură. Domnul Dorel Codină este căsătorit de peste cinci ani, soția acestuia fiind magistrat.
Cât despre cifrele din sondajul realizat de către IQ Media, acestea reprezintă adevărul sociologic la momentul culegerii datelor din piață și nu considerăm adecvat să intrăm într-o polemică profesională pe această temă.
Înțeleg că rațiunile de marketing electoral i-au obligat pe domnii din USL să aibă reacție la un sondaj care le este defavorabil însă le reamintim că adevărații competitorii electorali ai acestor domni sunt actorii de pe scena politică botoșăneană și nu terții implicați colateral în servicii oferite partidelor politice. Știm că practica discreditării este o tehnică de comunicare în campaniile electorale, însă la fel de bine am putea spune și noi că în piață circulă zvonuri că firma care a realizat sondajul USL este una dintre firmele de casă ale fostului baron PSD Michy Șpagă. Nu vom intra însă într-un asemenea demers, preferând să păstrăm limitele decenței și profesionalismului.
IQ Media este o companie care activează din 2006, făcând parte dintr-un grup de firme care a derulat cu succes campanii de comunicare şi cercetare pentru clienți importanți din România și străinătate printre care E.ON Moldova, Tuborg România, Iulius Mall, Renault România, Unicredit Țiriac Bank, Banca Transilvania și alte companii multinaționale și naționale de renume. De asemenea, printre clienții firmei s-au numărat toate partidele din România, atât PSD, cât și PNL sau PDL.