In perioada 7 – 11 mai 2012, Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani derulează Proiectul „Impactul programelor europene asupra formării continue a cadrelor didactice”, Programul Transversal, Acţiunea cheie 1.1., din cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii (LLP). La această acţiune participă cadre didactice din Belgia, Franţa, Italia, Turcia, Spania şi Suedia.
In această perioadă vor fi efectuate vizite în unităţile şcolare, întâlniri cu cadre didactice, elevi, părinţi, asistenţe la ore, discuţii legate de tematica proiectului, alte activităţi specifice.
Printre obiective se numără facilitarea schimbului de informatii si de experienta intre factorii de decizie si specialistii din domeniul educational pentru interesele comune ale tarilor participante, in special in domeniile educatiei pre-primare, primare, generale, tehnice si vocationale secundare (in unele cazuri – in functie de temele de studiu alese – si in domeniul educatiei superioare); sprijinirea participantilor in cunoasterea masurilor deja adoptate in domeniul educatiei la nivel European; furnizarea informatiilor de ultima ora legate de educatia in Europa; oferirea oportunitatii de a incuraja, initia sau sprijini activitati legate de alte actiuni din Programul de invatare pe tot parcursul vietii; incurajarea participantilor in scopul constentizarii rolului pe care trebuie sa-l joace si ca initiatori sau persoane resursa, dandu-le oportunitatea sa stabileasca numeroase contacte in timpul vizitei lor de studiu; acordarea unei atentii deosebite temelor care fac referire la procesul Lisabona.
Vizitele de studiu se desfasoara in grupuri mici, de cate 10-15 persoane, toate activand in domeniul formarii profesionale in UE si in tarile associate, intr-un interval de 3-5 zile. Vizitele se organizeaza la nivel local si regional sub coordonarea Agentiilor Nationale, la nivel national.
Temele pentru vizitele de studiu sunt selectate in contextul temelor dezvoltate de program si tinand seama de prioritatile la nivelul UE si la nivel national (Agenda Lisabona, Prioritatile Copenhaga-Maastricht-Helsinki).
Cine poate candida
– directori ai institutiilor de invatamant preuniversitar;
– inspectori din domeniul educatiei din Inspectoratele Scolare Judetene;
– directori ai Caselor Corpului Didactic;
– inspectori si directori din Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului etc.
Metodologie
Tarilor participante in li se acorda anual un anumit numar de locuri la vizitele de studiu organizate in cadrul Activitatii Cheie 1.1 – Vizite de studiu pentru factori de decizie din domeniul educational. De asemenea, fiecare tara organizeaza un anumit numar de vizite in calitate de tara gazda. Responsabilitatea organizarii vizitelor de studiu revine autoritatilor din fiecare tara participanta. In cadrul acestei actiuni comune, in care Comisia Europeana finanteaza mobilitatile si reuniunile de informare pentru candidati, tarile participante asigura organizarea vizitelor de studiu.
Numarul granturilor si valoarea acestora este stabilita de Comisia Europeana in fiecare an, fiind diferite pentru fiecare tara participanta, in functie de anumite criterii (populatia tarii respective, numarul de institutii si de personal didactic la nivel national etc.).
Informatii suplimentare:
www.llp-ro.ro (Vizite de studiu)