Profesori din trei țări europene la Liceul ”Grigore Antipa”

liceul antipa proiect 1Liceul Teoretic Grigore Antipa din Botoșani implementează, pe o perioadă de 2 ani, proiectul de parteneriat strategic doar între școli pentru schimbul de bune practici  Erasmus+ KA219 Electronic waste awareness of students through Erasmus (EWASTE), fiind co-finanțat din fonduri de la Comisia Europeană.

like facebook, stiri, botosaniIn săptămâna 8 -12 octombrie 2018 şcoala noastră a fost gazda unei activităţi transnaţionale de învățare/predare/formare (schimb de elevi pe termen scurt), la care au participat delegații din școlile partenere. Acestea au avut în componență un număr de câte patru elevi însoțiți de câte doi profesori. Partenerii implicați sunt:

-MEHMET AKIF ERSOY ANADOLU LISESI din Izmir, Turcia (coordonator)

– Liceul Teoretic Grigore Antipa  Botoşani, România (partener)

– Agrupamento de Fajões  din Oliveira de Azeméis, Portugalia (partener)

– Liceo Scientifico Statale „Marie Curie” din  Giulianova, Italia (partener)

– II Liceum Ogolnoksztalcace Zespol Szkol Budowlanych i Ogolnoksztalcacych im. Jozefa Dechnika din Biłgoraj, Polonia (partener). Cu școala din Polonia suntem la doua colaborare, am fost parteneri și într-un proiect multilateral Comenius.

Obiectivul general al proiectului constă în creșterea gradului de conștientizare în rândul elevilor cu privire la deșeurile electronice, prin intermediul programului Erasmus+, abordând astfel o tema provocatore a secolului XXI – păstarea unui mediu înconjurător sănătos pentru o viață de calitate.

Agenda de lucru, stabilită în urma consultării cu partenerii, a propus un mediu de învățare bazat pe experiența participanților și pe schimbul de bune practici, prin care s-a urmărit atingerea următoarelor obiective:

– dezvoltarea unei atitudini pro-active a participanților față de probleme globale;

– întărirea cetățeniei active și a participării;

– crearea unor oportunități de dezvoltare a creativității; – crearea unor oportunități de învățare față în față despre culturi și tradiții, altele decât cele proprii.
Activitățile planificate  au abordat tema proiectului din perspectivă interdisciplinară și au avut la bază metode de învățare formală și non-formală care au vizat în principal aspectul practic, ceea ce va genera, cu certitudine, o motivație consolidată, spirit de echipă, încredere în sine, creativitate pentru activități constructive și dobândirea de abilități utile pe tot parcursul vieții. Aceste activităţi au fost atât comune: profesori-elevi, dar şi separate, din care amintim:

  • masă rotundă pe tema specificului şcolii gazdă, a sistemului de învăţământ
  • club de conversaţie și expoziţie de obiecte prin intermediul cărora elevii îşi vor exprima identitatea naţională/culturală
  • atelier de pictură pe tema proiectului
  • atelier de scriere creativă pe tema proiectului
  • vizită de documentare la Centrul de colectare selectivă a deşeurilor din Iaşi
  • atelier de comunicare folosind tehnici de improvizație ( marcând astfel și Ziua Învățării non-formale)
  • distribuire de pliante cu mesaje pe tema proiectului în comunitatea locală
  • vizionarea filmelor câștigătoare în cadrul competiției derulată la nivel de parteneriat
  • concurs Cine știe câștigă pe tema managementului deșeurilor electronice (utilizând platforme educaționale)
  • asistențe la ore ( la disciplinele: limbă maternă, limbă engleză, limbă franceză, matematică, fizică, chimie, biologie, educație-fizică)
  • activități de management de proiect atât pentru elevi cât și pentru profesori (lucru la platforma e-twinning și site-ul proiectului), evaluarea și raportarea activităților desfășurate
  • analiza raportului intermediar

Prin toate aceste activităţi, care au generat în primul rând cunoștințe, competențe necesare pe parcursul întregii vieți, atitudini, valori personale şi, nu în ultimul rând, emoții constructive, pozitive, echipa de proiect şi-a propus, mai ales, creșterea gradului de responsabilizare a participanților din perspectivă globală în raport cu subiectul abordat, principala motivaţie a  unei vieţi de calitate într –un mediu sănătos.

Următoarea activitate transnaţională se va desfăşura în februarie 2019, gazdă fiind şcoala parteneră din Portugalia.

Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit, potrivit unui comunicat al Liceului Antipa.

liceul antipa proiect

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *