Servicii SEO vs servicii de PPC Marketing

seo-vs-ppc-google-adwordsFoarte multi marketeri din domeniul online sau offline sunt nehotarati cand trebuie sa aleaga un serviciu de promovare pe internet a unui business. Acest articol mentioneaza principalele diferente intre serviciile SEO si serviciile de PPC Marketing prin Google Ads (fostul Google Adwords).

Vom discuta despre ce inseamna Search Engine Marketing (SEM) si despre cum ar trebui sa alegem unul dintre servicii sau ambele.

Search Engine Marketingul se refera la promovarea unui site prin intermediul cautarilor din Google. (n.a.: vorbim de Romania, unde Google are o cota de piata de peste 95%) Site-ul poate apare in listarea “organica” (naturala, nesponsorizata – SEO) sau prin listarea platita (anunt sponsorizat – PPC).

Desi ideal ar fi sa avem prezenta si in listarea platita si in cea organica, multe business-uri nu pot sustine financiar bugetele pentru cele doua tipuri de servicii.

Diferente: Servicii SEO vs Servicii PPC Marketing (Pay per Click)

Durata de timp:
– o campanie de PPC prin Google poate fi setata foarte rapid, in cateva minute, maxim 1-2 zile, in functie de complexitatea acesteia. Practic site-ul va fi listat in Google imediat ce a fost pornita campania si poate aduce clienti;
– serviciile SEO pot aduce rezultate dupa 6-8 luni de zile.

Costuri:
– in cele mai multe domenii de business, costurile cu campaniile PPC sunt mai mari decat pentru serviciile SEO;
– ROI-ul (Return on Investment) si CPA (Cost per Aquisition) sunt mai bune pentru serviciile SEO in majoritate cazurilor;
Nota: Exista domenii de activitate unde numarul de cautari pe anumite cuvinte cheie este redus iar costurile cu campaniile de PPC marketing pot fi mai mici decat costul pentru servicii SEO. Trebuie facuta o estimare de cost pentru o campanie de PPC, folosind tool-ul Keyword Planner, pus la dispozitie de Google Ads (fost Google Adwords);
– costurile cu campaniile PPC pot varia in functie de competitia existenta, pot creste foarte mult in functie de cresterea numarului advertiserilor (celor care fac campanii PPC) pe un domeniu. Exista un sistem automat de licitatie pentru un click;
– costurile cu servicii SEO raman de obicei constante sau pot avea cresteri de 10-20% la interval de 1 an de zile, in functie de competitie si de rezultatele generate.

Rezultate obtinute prin cele doua servicii:
– multe dintre campaniile de Adwords, in functie de domeniul de activitate, nu sunt rentabile la prima achizitie. Succesul acestora consta in fidelizarea clientului sau daca produsele vandute au un caracter recurent (ex: piese auto, produse care necesita consumabile, etc);
– beneficiile aduse de campaniile Adwords constau in posibilitatea vanzarii imediate, practic se plateste pentru traficul adus pe un site. Important este ca acel trafic sa genereze profit;
– serviciile SEO de astazi nu se mai rezuma la elementele tehnice din site si la crearea unor backlinkuri de la alte site-uri. Serviciile SEO presupun astazi o imbunatatire a site-ului din punct de vedere marketing, analiza si consultanta de business, imbunatatiri de Usability/UX (usurinta de navigare intr-un site si experienta utilizatorului), etc. De asemenea serviciile SEO de astazi genereaza prezenta online pe multe canale cum ar fi: presa scrisa, forumuri, bloguri, retele sociale, Youtube, etc.
Pentru a face SEO in prezent trebuie sa gasesti metode sa diferentiezi business-ul de al competitiei, trebuie sa generezi un “Buzz” pe cat mai multe canale online, trebuie sa cresti brand awareness-ul.

Ca o concluzie: Serviciile SEO genereaza calitate unui business, nu numai vanzari. Costurile sunt mai bune decat pentru PPC, insa durata de timp in care isi produc efectul este mult mai mare.
Un site cu pretentii ar fi indicat sa aiba si campanii de PPC Marketing si sa sustina si un abonament pentru Servicii SEO.

iAgency.ro este una dintre agentiile SEO de top in Romania, cu o vechime de 10 ani. La iAgency.ro analizam fiecare business in detaliu, pentru o implementare optima in mediul online. De asemenea oferim consultanta gratuita clientilor in ceea ce priveste promovarea unui business prin Search Engine Marketing (SEM).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *