Salarii mici pentru inspectorii de muncă. Șefa ITM: Cum vor putea rezista tentației de a refuza oarece propuneri din partea angajatorului care e găsit în neregulă?

silvia diaconu daniela lozneanuȘefa unei instituții publice din județ a cerut parlamentarilor botoșăneni să facă demersuri la nivel central pentru ca salariile din aceleași familii ocupaționale să ajungă la același nivel. Petronela Lozneanu, inspector șef în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoșani, a declarat că inspectorii de muncă primesc salarii mult mai mici decât colegi din alte instituții publice, iar acest lucru i-ar putea determina să primească mită de la angajatorii prinși pe picior greșit în urma controalelor.

like facebookȘi inspectorii din Inspectoratul Teritorial de Muncă fac parte din familia ocupațională administrație. Din nefericire, și am câteva cifre, există o diferență colosală între veniturile salariale a salariaților de la ANAF, caselor județene de asigurări de sănătate, a direcțiilor județene de sănătate publică”, a menționat Lozneanu.

Potrivit acesteia, un inspector superior gradația V are un venit brut lunar la Direcția de Sănătate Publică de 6.390 lei, la Casa de Asigurări de Sănătate 6.390 lei, în structurile teritoriale ANAF- 5960, Direcția pentru Protecția Copilului-5.704 lei, în timp ce la Inspectoratul Teritorial de Muncă-3852 lei.

Cel mai elocvent caz este cel de șofer, care la DSP are venit brut de 3430 lei.  La momentul de față amenda este de  20 mii lei de persoană găsită la locul muncii fără a avea contract individual de muncă încheiat. Stau și mă gândesc la inspectorul care câștigă lunar salariu de 2500 lei cu vechi maximă în câmpul muncii, cum va putea rezista tentației de a refuza oarece propuneri din partea angajatorului care e găsit în neregulă”, a spus șefa ITM Botoșani.

 

 

6 thoughts on “Salarii mici pentru inspectorii de muncă. Șefa ITM: Cum vor putea rezista tentației de a refuza oarece propuneri din partea angajatorului care e găsit în neregulă?

  1. Bun mai e „statul” ăsta cu cei din sectorul bugetar. …plătiți din taxele și impozitele scoase din buzunarele noastre….în sectorul privat un inginer are cam 2000-mai. 2500 și lucrează de luni pana sâmbătă și câte 9 ore pe zi, fără libere de la guvern…și nici nu doarme cu coatele pe vreun birou ….ce norocoși sunt unii…și mai sunt și nemulțumiți pe deasupra.

  2. Inainte de a cere bani,ar trebui sa produceti, minimum dublu de fiecare angajat. Sa luam un caz concret, cand ati efectuat un ultim control la o firma de transport marfa (camioane, autobuze), verificand programul de munca si remuneratia daca este corespunzatoare volumului de munca !!!! Eu unul, sunt ferm convins ca va luati banii degeaba, si inca o gramada de bani plus comisioane. Daca aveti neclaritati, puteti colabora cu ISCTR, unde veti descoperi cu stupoare ca un conducator auto munceste un minim de 280 ore lunar, pe un salariude 1450 ron brut, apropo, asa e toata tara nu numai la noi. Atat timp cat luati comisioane, nu va puteti plange, sau de sus ati primit ordine clare ??? la munca putorilor , nu la intins mana !!!

  3. Prietenas, in primul rand un inspector de munca nu verifica marfa la camioane ci asta o fac cei de la politie cu mandat desigur, in al 2 lea rand daca un sofer munceste cat ai spus tu ca munceste, atunci sa depuna plangere la inspectorat pentru ca este muncit peste program si nu este platit pentru asta. Nu mai vorbii aiurea daca habar nu ai despre ce face un inspector de munca !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *