Clauzele aberante din contractul de deszăpezire a drumurilor naționale. Vezi de ce vrea Conțac să renunțe la el!

utilaj de deszapezire BotosaniContractul de deszăpezire încheiat între Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADR)- prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași și societatea comercială Transporturi Auto SA Botoșani, încheiat în luna decembrie a anului trecut, conține o serie de clauze aberante, care îl determină pe operatorul de deszăpezire să renunțe la contract. Una dintre clauze prevede plata unei taxe de parcare pentru mașinile firmei patronate de Constantin Conțac care staționează în bazele Secției Drumuri Naționale.

Practic, firma care se ocupă de deszăpezire a fost obligată, prin contract, ca la data de 1 noiembrie 2014, să pregătească toate utilajele pentru iarnă și parcheze în bazele pe care CNADNR le deține în județul Botoșani (Cătămărăști Deal, Dorohoi, Manoleasa, Săveni sau Trușești). După ce s-a conformat cerințelor, societatea Transporturi Auto s-a trezit, pe 2 decembrie, cu factură pentru plata parcării.

like facebookMai mult decât atât, operatorul de deszăpezire a primit și plată pentru cazarea șoferilor în bazele de la Drumuri Naționale. Factura pentru cazare a fost nici mai mare, nici mai mică de 13.000 de lei, iar parcarea de peste 2.000 de lei.

„Dacă știam că e cazarea așa de scumpă, trimiteam șoferii la hotel. Nu îmi vine să cred că eu plătesc taxă de parcare și cazare pentru șoferi, în condițiile în care ei mă obligă să duc mașinile la ei în curte. Puteam, la fel de bine, să țin mașinile în bază la mine”, susține Conțac.

Anomalia este cu atât mai mare cu cât CNADNR cere ca plata serviciilor de parcare și cazare să fie făcută în 30 de zile, în condițiile în care serviciile prestate de Transporturi Auto se decontează în minim 60 de zile.

O altă clauză care îl determină pe Conțac să rupă contractul cu administratorii drumurilor naționale este aceea care prevede că, în cazul unor accidente care se produc pe drumurile naționale, din cauza zăpezii, toate pagubele trabuie suportate de prestator.

„Starea drumurilor este așa de proastă, încât din cauza gropilor sau  alunecărilor de teren pot să se producă oricând accidente. Atunci nu mai este vina noastră, dar noi suntem obligați să suportăm în totalitate daunele”, a mai subliniat Conțac.

Patronul de la Transporturi Auto este nemulțumit și de faptul că CNADNR refuză să plătească și orele suplimentare pentru șoferi, care sunt nevoiți să muncească, uneori, câte 16 ore pe zi. De asemenea, compania de drumuri refuză să plătească dublu și zilele libere ale șoferilor (sâmbăta, duminica și sărbătorile legale).

„Ei respectă legea când vor. Atunci când a scăzut CAS-ul, ei au diminuat factura cu cota aferentă. Acum, când trebuie să respecte Codul Muncii, nu vor să o mai facă”, a adăugat Conțac, care a subliniat că deszăpezirea este o afacere pierdantă.

Drumurile naţionale din Botoşani ar putea rămâne înzăpezite. Firma care a câştigat licitaţia vrea să se retragă

Conțac a avut, luni, o întrevedere cu directorul DRDP Iași, Ovidiu Laicu, însă nu a ajuns la o înțelegere cu acesta pe tema renegocierii clauzelor contractului. În aceste condiții, patronul Transporturi Auto își menține decizia de a rezilia, de la 1 ianuarie, contractul cu CNASDNR.

 

2 thoughts on “Clauzele aberante din contractul de deszăpezire a drumurilor naționale. Vezi de ce vrea Conțac să renunțe la el!

  1. Nea Conțac spune numai ce îi convine lui. De fapt nu îi convine că ninge și trebuie să iasă cu mașinile pe șosele, se mai rupe câte o lamă, nu are personal suficient și trebuie să plătească ore suplimentare… El se gândea că poate nu o să fie iernile prea dure, mașinile o să stea în parcare și el încasează ore de așteptare fără să facă nimic. Acum când într-adevăr sunt pe bune contractele astea, nu îi mai convine. În felul ăsta nu are cum să facă bani ușor pe spatele contribuabililor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *