360 de copii cu risc de abandon școlar vor fi ajutați să vină la școală printr-un proiect derulat de Inspectoratul Școlar

conferinta proiect ISJ 1Aproape 400 de copii cu risc de abandon școlar din județul Botoșani vor fi ajutați să vină la școală. Miercuri, Inspectoratul Școlar Județean a lansat proiectul „Un viitor mai bun prin educaţie”, ID 142190, a cărui beneficiar este. parteneri în cadrul proiectului sunt  Palatul Copiilor Botoşani şi S.C. SIVECO Romania S.A.

Mihaela Huncă, inspector general al IȘJ, a declarat, la conferința de lansare la care a participat prefectul județului, Costică Macaleți, mai mulți primari din județ, dar și directori de școli, că proiectul are ca scop prevenirea şi corectarea fenomenului de părăsire  timpurie a şcolii pentru componenta remedial-corectivă şi pentru componenta preventivă, prin adoptarea unor strategii, planuri de acţiune, abordări informatice moderne (TIC) şi programe educaţionale integrate de furnizare a competenţelor şi abilităţilor de bază, într-un sistem educaţional incluziv, în contextul dezvoltării durabile a societăţii informaţionale bazată pe cunoaştere şi progres tehnologic.

Nu mai puțin de 360 de persoane vor învăța în cadrul programului <A doua șansă> și vor beneficia de alte activități educaționale.

Având în vedere că exista o anumită problemă la nivelul învățământului botoșănean, aceea de abandon școlar, pentru a rezolva problema Inspectoratul Școlar Județean Botoșani a obținut un proiect numit <Un viitor mai bun prin educație>, prin care se vrea rezolvarea acestei probleme. Vom avea și măsuri de prevenire a abandonului școlar. Astfel, anumiți copii care provin din medii defavorizate vor fi motivați prin activități educaționale într-un program <Școala altfel>, astfel încât să vină la școală și să se îmbunătățească prezența la orele de curs. Școlile au fost selectate în funcție de anumiți indicatori, de abandonul școlar la nivelul unității de învățământ, de riscul de abandon școlar„, a spus Mihaela Huncă, inspector general al IȘJ.

Prezent la eveniment, prefectul județului, Costică Macaleți, i-a felicitat pe profesori pentru activitatea pe care o au la catedră.

Fac o reverență în fața domniilor voastre pentru generațiile de elevi pe care le dați. Există și un articol în Constituție legat de educația permanentă și cred că trebuie luat ca exemplu de bună practică. Prin programul Lapte și corn s-a înregistrat o creștere a elevilor la cursuri și orice program guvernamental, european, local care face să aducem copii la școală este foarte bun„, a spus Costică Macaleți.

like facebookValoarea proiectului este de 8.683.147, 60 lei, iar obiectivele specifice sunt: îmbunătăţirea nivelului de informare, conştientizare şi înţelegere a membrilor grupului ţintă privind oportunităţile oferite în cadrul proiectului; îmbunătăţirea procesului de educaţie remedial-corectivă prin instruirea a 360 persoane implicate în dezvoltarea şi implementarea programului de tip „A doua şansă”;  implementarea unui program de tip „Şcoala altfel” pentru 460 persoane (elevi, părinţi/tutori), cu scopul de a beneficia de educaţie remedială şi învăţare asistată.

Grupul ţintă al proiectului este format din 970 persoane atât din mediul urban cât şi din mediul rural, din judeţele Botoşani, Iaşi, Buzău, Vrancea, Neamţ, Suceava,Vaslui, Brăila, Galaţi, Constanţa, Tulcea.

Autor: Lăcrămioara Lupașcu

One thought on “360 de copii cu risc de abandon școlar vor fi ajutați să vină la școală printr-un proiect derulat de Inspectoratul Școlar

  1. Vai, stimată doamnă Huncă, va mai amintiti ce ati spus acum un an si ceva in urma? Va reamintesc eu: ca in judetul Botosani nu sunt probleme majore in ceea ce priveste abandonul scolar si ca procentul de scolarizare se situeaza aproape de 100%.
    Acum, lansind acest proiect, ne spui ca aproape 400 de elevi sunt plasati la categoria ,,grupa cu risc mare de abandon scolar”. Acesta-i adevarul ! An de an un numar mare de copii, chiar si din mediul urban, au legat scoala de gard, insa directorii si inspectoratul scolar au tacut ,, chitic” Unde sunt dascalii de altadata care frecventau locuintele elevilor, discutau cu parintii si reuseau sa-i aduca pe toti la scoala .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *